|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Scientific English 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
IFZ122 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RAMAZAN ESEN Prof.Dr. HAMİDE KAVAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Teknik terimleri öğrenip kullanabilir. 2. Bilimsel makaleyi okuyup anlayabilir. 3. Bilimsel makale yazabilecek donanima sabip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilimsel bir makale okuyup anlamak. Bilimsel bir makale yazabilecek bilgiye sahip olmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Objective of course: definition and importance of technical writing, Reading passages: Science and field of science, Review of relative clauses, participle adjectives, Problem solving: writing definition, reading complex formulae, Vocabulary item.if clauses, special pattern of comparision, Noun clause, Modal verbs to express certainty and possibilty, Past perfect tense, Simple experiment description, Reading passages: Phyiscs subject, .Paragraph building, Translation scientific papers, Writing technical paper. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Objective of course: definition and importance of technical writing |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
2 |
Reading passages: Science and field of science |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
3 |
Review of relative clauses, participle adjectives |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
4 |
Problem solving: writing definition, reading complex formulae |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
5 |
Vocabulary item.if clauses, special pattern of comparision |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
6 |
Noun clause |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
7 |
Modal verbs to express certainty and possibilty |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
8 |
Arasinav |
Arasinav |
Arasinav |
|
9 |
Past perfect tense |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
10 |
Simple experiment description |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
11 |
Reading passages: Phyiscs subject |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
12 |
.Paragraph building |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
13 |
Translation scientific papers |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
14 |
Writing technical paper. |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
15 |
Writing technical paper. |
Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. |
Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Güncel ve popüler yayınların incelenmesi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
3 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
3 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
0 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
0 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
2 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
2 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
1 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
2 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
1 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
2 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
1 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
2 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|