Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Scientific English 2

Dersin Kodu : IFZ122

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RAMAZAN ESEN
Prof.Dr. HAMİDE KAVAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Teknik terimleri öğrenip kullanabilir.
2. Bilimsel makaleyi okuyup anlayabilir.
3. Bilimsel makale yazabilecek donanima sabip olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilimsel bir makale okuyup anlamak. Bilimsel bir makale yazabilecek bilgiye sahip olmak.

Dersin İçeriği : Objective of course: definition and importance of technical writing, Reading passages: Science and field of science, Review of relative clauses, participle adjectives, Problem solving: writing definition, reading complex formulae, Vocabulary item.if clauses, special pattern of comparision, Noun clause, Modal verbs to express certainty and possibilty, Past perfect tense, Simple experiment description, Reading passages: Phyiscs subject, .Paragraph building, Translation scientific papers, Writing technical paper.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Objective of course: definition and importance of technical writing Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
2 Reading passages: Science and field of science Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
3 Review of relative clauses, participle adjectives Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
4 Problem solving: writing definition, reading complex formulae Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
5 Vocabulary item.if clauses, special pattern of comparision Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
6 Noun clause Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
7 Modal verbs to express certainty and possibilty Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
8 Arasinav Arasinav Arasinav
9 Past perfect tense Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
10 Simple experiment description Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
11 Reading passages: Phyiscs subject Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
12 .Paragraph building Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
13 Translation scientific papers Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
14 Writing technical paper. Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
15 Writing technical paper. Konu ile ilgili döküman okunsun. İnternet üzerinde araştırma yapılsın. Sözlü sunum, çeviri, tartışma, okuma ve yazma.
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Güncel ve popüler yayınların incelenmesi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 0
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 0
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 1
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 1
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 3
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4