Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yarıiletken Aygıt Fiziği 2

Dersin Kodu : FZ 428

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HAMİDE KAVAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başarı ile tamamlayan;
1. Yarıiletken aygıtlar hakkında temel bilgileri öğrenir.
2. Yarıiletken aygıtların üretimini öğrenir.
3. Yarıiletken aygıtların çalışma presbipleri hakkında bilgi edinir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yarıiletken aygıtların üretimini ve çalışma prensiplerini öğrenmek

Dersin İçeriği : p-n eklemi, eşik voltajı, ileri ve geri besleme, ohmic kontak, Metal-yarıiletken kontak ve Schottky Diodu, İki kutuplu eklem (BJT) transistörler, Alan etkili transistörler (MOSFET, MISFET, JFET), Fotodiyot, Güneş Pili, Işık Yayan Diyot (LED).

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yarıiletken aygıtların üretim yöntemleri Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
2 p-n eklem diyot, üretimi ve karekterziasyonu Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
3 Eklemlerde İleri ve geri besleme Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
4 Metal-yarıiletken ohmic kontak Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
5 Schottky Engel Diodu Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
6 İki kutuplu eklem (Bipolar Junction Transistor) transistörler Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
7 Farklı cins iki kutuıplu (bipolar) eklem transistörler Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
8 Ara Sınav Yazılı sınav
9 Alan etkili transistörler Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
10 MOSFET Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
11 MISFET Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
12 JFET Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
13 Fotodiyot Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
14 Güneş Pili Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
15 Işık Yayan Diyot (LED) Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın Sunum
16/17 Final Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yarıiletken Devre Elemanları Fiziği, Jean-Pierre Colinge, Cynthia A. Colinge
 Solid State Electronic Devices. Ben G. Streetman, Sanjay Banerjee
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 4
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 3
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 3
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4