|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yarıiletken Aygıt Fiziği 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 428 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HAMİDE KAVAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi başarı ile tamamlayan; 1. Yarıiletken aygıtlar hakkında temel bilgileri öğrenir. 2. Yarıiletken aygıtların üretimini öğrenir. 3. Yarıiletken aygıtların çalışma presbipleri hakkında bilgi edinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yarıiletken aygıtların üretimini ve çalışma prensiplerini öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
p-n eklemi, eşik voltajı, ileri ve geri besleme, ohmic kontak, Metal-yarıiletken kontak ve Schottky Diodu, İki kutuplu eklem (BJT) transistörler, Alan etkili transistörler (MOSFET, MISFET, JFET), Fotodiyot, Güneş Pili, Işık Yayan Diyot (LED). |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yarıiletken aygıtların üretim yöntemleri |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
2 |
p-n eklem diyot, üretimi ve karekterziasyonu |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
3 |
Eklemlerde İleri ve geri besleme |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
4 |
Metal-yarıiletken ohmic kontak |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
5 |
Schottky Engel Diodu |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
6 |
İki kutuplu eklem (Bipolar Junction Transistor) transistörler |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
7 |
Farklı cins iki kutuıplu (bipolar) eklem transistörler |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Alan etkili transistörler |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
10 |
MOSFET |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
11 |
MISFET |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
12 |
JFET |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
13 |
Fotodiyot |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
14 |
Güneş Pili |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
15 |
Işık Yayan Diyot (LED) |
Ilgili konu kitaptan okunsun, internet üzerinde araştırma yapılsın |
Sunum |
|
16/17 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yarıiletken Devre Elemanları Fiziği, Jean-Pierre Colinge, Cynthia A. Colinge
Solid State Electronic Devices. Ben G. Streetman, Sanjay Banerjee
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
3 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
4 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
4 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
4 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
3 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
3 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
2 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
3 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
3 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
2 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
3 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
3 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|