|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Yabancı Dil I |
|
Dersin Kodu |
: |
KON325 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DİĞDEM TECER ESKİYÖRÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mesleki konularla ilgili İngilizce olarak yazmayı veya yazışmalar yapmayı öğrenir.
Mesleki konularla ilgili İngilizce olarak okuduğunu anlar
Mesleğiyle ilgili konularda İngilizce olarak dinlediğini anlar
İngilizceyi iş hayatında doğru kelime ve ifadeleri kullanarak konuşur Yabancı turistlerle olan iletişimlerinde onları rahatlıkla anlayabilir. Yabancı turistlerle yüzyüze veya telefonda rahatlıkla iletişim kurabilir
Karşılaşılan sorunları çözebilir ve yabancı müşterilere yardımcı olabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere turizm endüstrisinde verimli ve etkin bir şekilde iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce öğretmek
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Şimdiki basit zaman, sıklık zarfları, şimdiki zaman, sayılabilen ve sayılamayan isimler, geçmiş zaman, karşılaştırmalar ve üstünlükler, istekler ve teklifler, tahminler ve niyetler, yükümlülükler, gelecek zaman, talimat verme, edilgen cümleler, şartlı cümleler |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik 103 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sıklık Zarfları |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
2 |
Şimdiki Zaman |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
3 |
Sayılabilen ve sayılamayan isimler |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
4 |
Geçmiş zaman |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
5 |
Karşılaştırmalar ve üstünlükler |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
6 |
Geçmiş zaman |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
7 |
İstekler ve teklifler |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
8 |
Ara Sınav |
İlgili konuları gözden geçirme |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tahminler ve niyetler |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
10 |
Yükümlülük |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
11 |
Geniş zaman anlamında gelecek zaman |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
12 |
Talimat verme |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
13 |
Edilgen cümleler |
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
14 |
İlgi zamirleri
|
İlgili konuyu çalışma |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
15 |
Koşul tanımlama |
İlgili konuları gözden geçirme |
Okuma, yazma, konuşma ve dinleme uygulamaları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
İlgili konuları gözden geçirme |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
I. DUBICKA & M. O´KEEFFE, ULUSLARARASI TURİZM İÇİN İNGİLİZCE (BAŞLANGIÇ DÜZEYİ), LONGMAN, 2003
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
0 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
0 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
0 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
0 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
5 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
0 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
0 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
0 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
0 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
3 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
0 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
0 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
3 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
4 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|