|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Serbest Seramik Tasarımı 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT248 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NECDET SAKARYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Malzeme işleyebilme beceri kazanmak Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırmak Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürmek Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirebilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tasarım eğitiminde, ürünü oluşturan unsurları inceleyerek, kendine özgü görsel dili oluşturabilmek, tasarlama sürecinde akılcı, deneysel, sorgulayıcı ve analitik olarak ürün değerlendirmesi yapabilmek, Seramik çamurları ile uygulamalı çalışmaların yapılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanat seramiği alanında tasarım süreci, malzeme bilgisi ve tasarım teknikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüzeysel tasarım çalışmalarında plastik etkinin Tekstür olanakları ile geliştirilmesinde malzemenin etkisinin Deneysel olarak araştırılması, |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Kuramsal bilgi anlatımı Görsel sunum |
|
2 |
Yüzeyde Makro Tekstür arayışında mekan değerlendirmesi, bir işlevin tasarımda kullanılması, Renk araştırmalarının malzemede deneysel olarak irdelenmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Ürün-Yüzey ilişkisinin anlatılması |
|
3 |
Mekan strüktür ilişkisinde, biçimsel araştırmalar, iç ve dış mekanda strüktürün önemi ve güncel ışıktaki hacim etkisinin araştırılması Sanatsal nesnel |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Bilgisayar ortamında proje çizimi |
|
4 |
Mekan strüktür ilişkisinde, biçimsel araştırmalar, iç ve dış mekanda strüktürün önemi ve güncel ışıktaki hacim etkisinin araştırılması Sanatsal nesnel |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
5 |
Farklı çamurlarda Rediksiyonlu atmosferin etkilerinin araştırılması, özel fırınlama tekniklerine göre yüzeysel tasarım projelerinin yapılması. |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
6 |
Dış mekanda, park ve bahçelerde kullanılacak özel tasarımların projelendirilmesi, Yüzey tarsımı ve Dış mekan seramiklerinin birlikte tasarlanması |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
7 |
Proje çalışması, uygulamaların sürdürülmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav-Proje-Uygulama değerlendirmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Ara Sınav Değerlendirmesi |
|
9 |
Proje çalışması, uygulamaların sürdürülmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
10 |
Proje çalışması, uygulamaların sürdürülmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
11 |
Proje çalışması, uygulamaların sürdürülmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
12 |
Sırlama/Boyama, Fırın hazırlığı |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Soru-Yanıt-Tartışma |
|
13 |
Fırınlama |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Proje eleştirisi |
|
14 |
Değerlendirme |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Proje raporunun sunulması |
|
15 |
Değerlendirme |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Proje raporunun sunulması |
|
16/17 |
Final Sınavı Haftası |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Final Değerlendirmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
TP788.D6 1994EB Dodd, A. E. Dictionary of ceramics Institute of Materials London 1994
TT920C53 1999 Chavarria, Joaquim. 0823005917 Hand-building techniques Watson-Guptill Publications New York 1999 Cilt/Kopya: 1
TP823.C66 2007 Connell, Jo. 9780812220 Coloring clay A & C Black ;University of Pen London :Philade 2007
RK666A36 2002 Adolfi, Dario. 8587425463 Natural esthetics Quintessence Editora Sao Paulo ;Chic 2002 Cilt/Kopya: 1
NB1930.A15 2004 Gunter, Veronika Alice. 1579905471 500 figures in clay :ceramic artists celebrate the human form Lark Books New York 2004 Cilt/Kopya: 1
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
2 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
2 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|