Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Serbest Seramik Tasarımı 2

Dersin Kodu : SRT248

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NECDET SAKARYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Malzeme işleyebilme beceri kazanmak
Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırmak
Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürmek
Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirebilmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tasarım eğitiminde, ürünü oluşturan unsurları inceleyerek, kendine özgü görsel dili oluşturabilmek, tasarlama sürecinde akılcı, deneysel, sorgulayıcı ve analitik olarak ürün değerlendirmesi yapabilmek, Seramik çamurları ile uygulamalı çalışmaların yapılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Sanat seramiği alanında tasarım süreci, malzeme bilgisi ve tasarım teknikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüzeysel tasarım çalışmalarında plastik etkinin Tekstür olanakları ile geliştirilmesinde malzemenin etkisinin Deneysel olarak araştırılması, Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Kuramsal bilgi anlatımı Görsel sunum
2 Yüzeyde Makro Tekstür arayışında mekan değerlendirmesi, bir işlevin tasarımda kullanılması, Renk araştırmalarının malzemede deneysel olarak irdelenmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Ürün-Yüzey ilişkisinin anlatılması
3 Mekan strüktür ilişkisinde, biçimsel araştırmalar, iç ve dış mekanda strüktürün önemi ve güncel ışıktaki hacim etkisinin araştırılması Sanatsal nesnel Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Bilgisayar ortamında proje çizimi
4 Mekan strüktür ilişkisinde, biçimsel araştırmalar, iç ve dış mekanda strüktürün önemi ve güncel ışıktaki hacim etkisinin araştırılması Sanatsal nesnel Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
5 Farklı çamurlarda Rediksiyonlu atmosferin etkilerinin araştırılması, özel fırınlama tekniklerine göre yüzeysel tasarım projelerinin yapılması. Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
6 Dış mekanda, park ve bahçelerde kullanılacak özel tasarımların projelendirilmesi, Yüzey tarsımı ve Dış mekan seramiklerinin birlikte tasarlanması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
7 Proje çalışması, uygulamaların sürdürülmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
8 Ara Sınav-Proje-Uygulama değerlendirmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Ara Sınav Değerlendirmesi
9 Proje çalışması, uygulamaların sürdürülmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
10 Proje çalışması, uygulamaların sürdürülmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
11 Proje çalışması, uygulamaların sürdürülmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
12 Sırlama/Boyama, Fırın hazırlığı Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Soru-Yanıt-Tartışma
13 Fırınlama Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Proje eleştirisi
14 Değerlendirme Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Proje raporunun sunulması
15 Değerlendirme Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Proje raporunun sunulması
16/17 Final Sınavı Haftası Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Final Değerlendirmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  TP788.D6 1994EB Dodd, A. E. Dictionary of ceramics Institute of Materials London 1994
 TT920C53 1999 Chavarria, Joaquim. 0823005917 Hand-building techniques Watson-Guptill Publications New York 1999 Cilt/Kopya: 1
 TP823.C66 2007 Connell, Jo. 9780812220 Coloring clay A & C Black ;University of Pen London :Philade 2007
 RK666A36 2002 Adolfi, Dario. 8587425463 Natural esthetics Quintessence Editora Sao Paulo ;Chic 2002 Cilt/Kopya: 1
 NB1930.A15 2004 Gunter, Veronika Alice. 1579905471 500 figures in clay :ceramic artists celebrate the human form Lark Books New York 2004 Cilt/Kopya: 1
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 4
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 2
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 2
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5