|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstriyel Seramik Tasarımına Giriş 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT244 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
- Endüstriyel seramik üretiminde yaş ve katı şekillendirme metotları ile model, model kalıp, ana kalıp, teksir kalıbı ve işletme kalıplarının elde edilme süreçlerini bilir. - Endüstriyel ürün tasarımlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan farklı malzemelerin fiziksel özelliklerini ve kullanım metotlarını bilir. - Tek cidarlı çok parçalı tasarımların modellenmesi ve kalıplanması süreçlerini bilir. -Alanıyla ilgili el, göz koordinasyonunu geliştirir ve zamanı verimli bir şekilde kullanabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endüstriyel üretim yöntemleriyle üretilen seramik ürünlerin tasarım ve uygulamalarında, en basit olanından en komplike olanına doğru giden süreçte endüstriyel uygulama yöntemlerine göre doğru ve temel bilgilendirmelerin gerçekleştirilmesini amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Endüstriyel seramik üretiminde yaş ve katı şekillendirme metotları ile model, model kalıp, ana kalıp, teksir kalıbı ve işletme kalıplarının elde edilme süreçleri.
Endüstriyel ürün tasarımlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan farklı malzemelerin fiziksel özelliklerini ve kullanım metotları.
Tek cidarlı çok parçalı tasarımların modellenmesi ve kalıplanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Endüstriyel Seramik Tasarım Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilerle birlikte oluşturulacak proje havuzundan seçilecek projenin belirlenmesi. Belirlenen projenin gerçekleştirilmesi aşamalarında doğacak güçlüklerin tartışılması. Başlangıcından bitimine kadar süreçlerde kullanılacak araç, gereç ve malzemenin belirlenmesi. |
Önceki yıllardan proje örnekleri |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt, |
|
2 |
Taslak çalışmaları ve uygulamaya esas teşkil edecek tasarımın araştırılması ve belirlenmesi. |
Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
3 |
Taslak çalışmalarının denetlenmesi, işlevsellik özelliklerinin ve estetik sorunlarının tartışılması. Ölçülendirme çalışmaları, teknik çizimlerinin yapılması. |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
4 |
Biçimlendirme çalışmaları. Çizgi boyutundaki tasarımların seramik modeline nasıl dönüştürüleceğinin teorisine uygun uygulamalar. |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
5 |
Biçimlendirme çalışmaları ve bu sırada ortaya çıkabilecek problemlerin tartışılması, biçimlendirme çalışmalarında izlenen yolların denetlenmesi. |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
6 |
Tasarımların sonuçlandırılabilmesi için gereken bilgilendirme ve çalışmaların tamamlanması, vize için son aktiviteler. |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
7 |
Vize Değerlendirmesi |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt, |
|
8 |
Endüstrinin aradığı normlara uygun kalıplama metotları. Kullanılacak araç, gereç ve malzemenin tanımı. |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
9 |
Endüstriyel kalıplama metotları ve ölçülendirme çalışmaları. |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
10 |
Endüstriyel kalıplama metotları ve uygulama çalışmaları. |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. Teknik çizim için araç ve gereçler. |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
11 |
Tasarım uygulama sürecinde kalıplama çalışmalarının tamamlanması ve kurutma. |
Endüstriyel seramik tasarımı çalışmalarında kullanılan özel araç ve gereçler. |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
12 |
Kalıpların döküme hazırlanması ve deneme dökümlerinin gerçekleştirilmesi. |
Kurutma olanaklarının hazırlanması |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
13 |
Dökülen ürünlerin bisküvi pişirimlerinin gerçekleştirilmesi. Sırları belirleme, hazırlama, sırlama ve fırınlama. Sırlama ve fırınlama sonucu elde edilen endüstriyel seramik formun, çizgi düzeyinden tasarım boyutuna kadar geçen sürecinin irdelenmesi ve değerlendirilmesi. |
Fırınlama hazırlıkları
Sırlama hazırlıkları |
Anlatım,
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
14 |
Tasarım süreçlerinin irdelenmesi ve sonuçlarının tartışılması. Uygulama aşamalarının bütünlenmesi ve teoriye dönüştürülmesi. |
Sonuçların Dosyalanması |
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt, |
|
15 |
Final Değerlendirmesi |
Sergileme ve sunum hazırlıkları |
Araştırma ve İnceleme,
Soru-Yanıt, |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KUNDUL, müçteba. Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Teknikleri İstanbul: 2013
KURA, Hande. Endüstriyel Seramik Tasarımında Biçim ve Üretim Yöntemleri, Sanatta Yeterlik Eser Çalışması. İstanbul: 1989
PEKŞEN, Selahattin. Alçı Atölyesi. Temel Ders Kitabı, İstanbul: 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Farklı malzemelerle çalışan sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı kataloglar, Süreli ayınlar, İnternet olanakları, sanat ve tasarımla ilgili tezler ve makaleler.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
5 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
2 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
2 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
4 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 117 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|