|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seramikte Yüzey Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT242 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kompozisyon ilkelerini, nesne ve kavrama bağlı yeni düzenlemelerde kullanabilecektir. Tasarımlarını oluştururken kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunabilecektir. Verilen konuya bağlı yaratıcı ve özgün çözümler geliştirir. Elemanter sistem ile yüzey biçim ilişkileri geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin seramik çalışmalarında gereksinim duyabilecekleri desen çalışmalarına alt yapı oluşturabilmek amaçlanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli görsel elemanlarla kâğıt üzerinde yüzeysel kompozisyonlar yapılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Stüdyo C |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel sanat eğitiminde geçen temel terimler. Görsel Sanat Elemanları. Görsel Sanat İlkeleri. Seramik modül üretim teknikleri; plastik şekillendirme, presle şekillendirme, dökümle şekillendirme. |
Kaynakça; 1 , Kaynakça; 2 , Kaynakça; 5, Kaynakça; 6
Kuramsal bilgi verilmesi
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
2 |
Döküm ile yüzey tasarımı.
Seramik modül üretim teknikleri. Birim özelliklerine göre modüller; esas modüller, yardımcı modüller. Kullanım ve uygulama özelliklerine göre modüller; mimaride dış cephe, iç mekan, heykel ve diğer örnekler. |
http://www.cahideerel.com/ , http://www.ninocaruso.it/inglese/home.htm |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
3 |
Projenin teknik ve perspektif çizimlerinin gerçekleştirilmesi.
Yüzey biçim ilişkisi. |
Rut Bryk internetten araştırılacak.
Nino Coruso internetten araştırılacak. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
4 |
Yüzey-biçim ilişkisi, form-fon ilişkileri, ritim ve tekrar, zıtlık ve tasarıma etkisi, zıtlık ve denge, ışık-gölge
Yüzeyin yeniden biçimlendirilme çalışmaları.
|
Kaynakça; 5 Kaynakça; 1
Kuramsal bilgi verilmesi |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
5 |
Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman.
Araştırma, eskiz, eleştiri. |
Modüler pano tasarımları araştırılacak. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
6 |
Form-Fon İlişkileri, Ritm Ve Tekrar.
Kişisel yorum çalışmaları.
Tasarımların değerlendirilmesi. |
Kaynakça; 5 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
7 |
Form-Fon Iliskileri, Isik-gölge çalismasi.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje
|
Kaynakça; 5 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
8 |
ARA SINAV |
Yok |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt |
|
9 |
Plastik şekillendirme yöntemleri ile yüzey tasarımı.
Tasarım konuları hakkında ögrencilerle konuşma,fikir ,konu,kavram gibi kendi secimlerini düşünme zamanı verme. |
Kaynakça; 5 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
10 |
Plastik şekillendirme yöntemleri ile yüzey tasarımı.
Öğrencilerin seçimleri ile konu belirleme ve yönlendirme.
|
Kaynakça;6 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
11 |
Verilen proje doğrultusunda tartışmalar.
Araştırma, eskiz, eleştiri. |
Kaynakça; 5 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
12 |
Teslim edilen projenin geliştirilmesi.
Form Tekrarı- Form Artımı.
Tasarımların değerlendirilmesi.
|
Kaynakça; 2 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
13 |
Tam tekrar, aralıklı tekrar, değişen tekrar.
Yapılacak tasarımlarla ilgili araştırmaların sunulması.
|
Kaynakça; 2 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
14 |
Uygulaması yapılacak olan tasarımların sunumlarının yapılması.
Yüzey Değerlendirmesi. |
Kaynakça; 7 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
15 |
Tasarımlara devam edilmesi.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje
|
Kaynakça; 7 |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI
|
Yok |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Temel Sanat Öğeleri,Faruk Atalayer, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994
2-Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Abdullah Demir, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir, 1993
3-Faruk Atalayer, Yüksek Lisans ders notları, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2001
4-Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Mümtaz Işıngör, vd., Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yay. Ankara, 1986
6-Güner Sümer, Endustriyel Seramikler Cilt: II, A.Ü.Basımevi, Eskişehir, 1993.
7-Temel Sanat Eğitimi, Nevide Gökaydın,İ stanbul, 2010
King, Peter, Architectural Ceramics, 1999, ISBN:1-57990-201- 4 (pbk.)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
4 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
4 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
4 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|