|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Tarihine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT132 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat tarihsel birikim kazanır. İnsanın insanlaşma sürecinde sanatın işlevsel değerini öğrenir. İlkçağda farklı coğrafyalarda kurulmuş olan her uygarlığn kendine özgü sanat üslubu oluşturduğunu anlar. Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünü anlar. Sanat Tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğununun farkına varır Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarih Öncesi Dönemlerde ve İlkçağ Uygarlıklarında oluşturulan sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal, ekonomik ve coğrafi boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarih Öncesi Sanatlarıı; Paleolitik Dönem, Mezolitik Dönem ve Neolitik Dönem Sanatları, İlkçağ Sanatlarıı; Mezopotamya (Sümer, Akad, Babil, Asur), Mısır, Ege ( Girit, Miken), Anadolu (Hititler, Frigler Urartular), Yunan, Etrüsk ve Roma Sanatları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Deslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği, kaynaklar, yöntem ve temel kavramların tanımlanması (sanat ve sanat tarihi) |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Sanatın başlangıcı ve İlkel Dönem kültürü açısından işlevi: ilk araçlar, resim, heykel ve süsleme |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
3 |
Mezolitik dönem topluluklarında (Yakındoğu ve Avrupa) sanat |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
4 |
Neolitik dönem topluluklarında sanat: mimari, resim, heykel,seramik, süsleme |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
5 |
Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı: Sümer, Akad, Babil, Asur´da mimari, resim, heykel |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
6 |
Mısır Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
7 |
Eski Anadolu Uygarlıkları: Kalkolitik Çağ, Eski Tunç Çağı, Asur Ticaret Kolonileri Dönemi |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
8 |
Vize Sınavı |
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Devam:Eski Anadolu Uygarlıkları: Hititler, Frigler ve Urartularda mimari, resim, heykel, seramik |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
10 |
Ege Bölgesi Uygarlıkları: Girit ve Miken´de mimari, resim, heykel, seramik |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
11 |
Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Kent Devletleri, mitoloji, felsefe ve sanat |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
12 |
Devam: Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, heykel, seramik |
Kaynak Okuma
Slayt Hazırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
13 |
Etrüsk Sanatı: Mimari, Resim, Heykel |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
14 |
Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Erken Roma, Roma Cumhuriyeti ve Roma İmparatorluğu |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
15 |
Devam: Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel, küçük el sanatları. |
Kaynak Okuma
Slayt Haırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
16/17 |
Final |
Soru Hazırlama |
Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınlar, İstanbul,1998
G. PSCHEL, Sant Tarihi Ansiklopedisi, C.1, Görsel Yayınları, İstanbul,1981
E.H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul ,1986
Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar, İstanbul,1982
Larry SHINER, Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
3 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
4 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
4 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
0 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
0 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
5 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
0 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
0 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
0 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
0 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
0 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
3 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
4 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
0 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
4 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
4 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 40 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|