Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sanat Tarihine Giriş

Dersin Kodu : SRT132

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanat tarihsel birikim kazanır.
İnsanın insanlaşma sürecinde sanatın işlevsel değerini öğrenir.
İlkçağda farklı coğrafyalarda kurulmuş olan her uygarlığn kendine özgü sanat üslubu oluşturduğunu anlar.
Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünü anlar.
Sanat Tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğununun farkına varır
Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarih Öncesi Dönemlerde ve İlkçağ Uygarlıklarında oluşturulan sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal, ekonomik ve coğrafi boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak.

Dersin İçeriği : Tarih Öncesi Sanatlarıı; Paleolitik Dönem, Mezolitik Dönem ve Neolitik Dönem Sanatları, İlkçağ Sanatlarıı; Mezopotamya (Sümer, Akad, Babil, Asur), Mısır, Ege ( Girit, Miken), Anadolu (Hititler, Frigler Urartular), Yunan, Etrüsk ve Roma Sanatları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Deslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriği, kaynaklar, yöntem ve temel kavramların tanımlanması (sanat ve sanat tarihi) Kaynak Okuma Teorik Anlatım, Tartışma
2 Sanatın başlangıcı ve İlkel Dönem kültürü açısından işlevi: ilk araçlar, resim, heykel ve süsleme Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
3 Mezolitik dönem topluluklarında (Yakındoğu ve Avrupa) sanat Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
4 Neolitik dönem topluluklarında sanat: mimari, resim, heykel,seramik, süsleme Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
5 Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı: Sümer, Akad, Babil, Asur´da mimari, resim, heykel Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
6 Mısır Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
7 Eski Anadolu Uygarlıkları: Kalkolitik Çağ, Eski Tunç Çağı, Asur Ticaret Kolonileri Dönemi Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
8 Vize Sınavı Soru Hazırlama Yazılı Sınav
9 Devam:Eski Anadolu Uygarlıkları: Hititler, Frigler ve Urartularda mimari, resim, heykel, seramik Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
10 Ege Bölgesi Uygarlıkları: Girit ve Miken´de mimari, resim, heykel, seramik Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
11 Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Kent Devletleri, mitoloji, felsefe ve sanat Kaynak Okuma Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
12 Devam: Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, heykel, seramik Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
13 Etrüsk Sanatı: Mimari, Resim, Heykel Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
14 Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Erken Roma, Roma Cumhuriyeti ve Roma İmparatorluğu Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
15 Devam: Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel, küçük el sanatları. Kaynak Okuma Slayt Haırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum
16/17 Final Soru Hazırlama Teorik Anlatım, Tartışma,Görsel Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınlar, İstanbul,1998
  G. PSCHEL, Sant Tarihi Ansiklopedisi, C.1, Görsel Yayınları, İstanbul,1981
 E.H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul ,1986
 Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar, İstanbul,1982
 Larry SHINER, Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 3
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 4
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 4
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 4
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 0
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 0
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 5
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 0
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 0
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 0
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 0
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 0
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 0
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 3
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 4
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 0
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 4
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 0
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 40
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.6
Dersin AKTS Kredisi: 2