|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknik resmin tanımı,amacı,kapsamı,geometrik çizimler |
Verilen kaynakların çalışılması |
Ders sırasında çizim çalışmaları |
|
2 |
Temel çizimler,çokgenler,eliptik şekiller,alan ve hacim hesaplamalarının çizim yolu ile yapılması |
Verilen kaynakların çalışılması |
Ders sırasında çizim çalışmaları |
|
3 |
Ölçek kavramı,tanımı,teknik çizimde ölçek kullanımı |
Verilen kaynakların çalışılması |
Ders sırasında çizim çalışmaları |
|
4 |
Cisimlerin üç görünüşünün çizilmesi |
Verilen kaynakların çalışılması |
Görsel sunular,örnek çizimlerin gösterilmesi |
|
5 |
Cisimlerin kesitlerinin çizilmesi |
Verilen kaynakların çalışılması |
Görsel sunular,örnek çizimlerin gösterilmesi |
|
6 |
Seramik ürünlerin çizim tekniklerinin tanıtımı |
Verilen kaynakların çalışılması |
Görsel sunular,örnek çizimlerin gösterilmesi |
|
7 |
Perspektif görünüşün geometrik anlamı ve yorumu ,Perspektifte kullanılan terimler ve anlamları |
Verilen kaynakların çalışılması |
Ders sırasında çizim çalışmaları |
|
8 |
Vize sınavı |
Verilen kaynakların çalışılması |
Ders sırasında çizim çalışmaları |
|
9 |
Perspektif çeşitlerinin anlatımı ve tek,iki,üç kaçma noktalı perspektif çizimi |
Verilen kaynakların çalışılması |
Ders sırasında çizim çalışmaları |
|
10 |
Perspektifte yükseklik |
Verilen kaynakların çalışılması |
Ders sırasında çizim çalışmaları |
|
11 |
İç-Dış mekan yüzey tasarım projesi çizimi ve teknikleri |
Verilen kaynakların çalışılması |
Görsel sunular,örnek çizimlerin gösterilmesi |
|
12 |
Artistik perspektif çizim tekniklerinin anlatımı,renklendirme,malzeme, doku anlatım teknikleri |
Verilen kaynakların çalışılması |
Ders sırasında çizim çalışmaları |
|
13 |
Artistik perspektif çizim tekniklerinin anlatımı,renklendirme,malzeme, doku anlatım teknikleri |
Verilen kaynakların çalışılması |
Örnek çalışmaların tanıtılması |
|
14 |
Artistik perspektif çizim tekniklerinin anlatımı,renklendirme,malzeme, doku anlatım teknikleri |
Verilen kaynakların çalışılması |
Hazırlanan projelerin ve maketlerin eleştirel incelenmesi |
|
15 |
Artistik perspektif çizim tekniklerinin anlatımı,renklendirme,malzeme, doku anlatım teknikleri |
Verilen kaynakların çalışılması |
Hazırlanan projelerin ve maketlerin eleştirel incelenmesi |
|
16/17 |
Final Sınavı Haftası |
Verilen kaynakların çalışılması |
Proje değerlendirmesi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
4 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
4 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
3 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
3 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
2 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
3 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
4 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
2 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
3 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
2 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
3 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
4 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
4 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|