Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Sanat Eğitimi 2

Dersin Kodu : SRT102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci sanat ve tasarım formasyonunda temel bilgilerle donanmış olur.
Öğrenci günümüz sanatı ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon geliştirmiş olur.
Öğrenci deneyimlerini kendi alanında da kullanabilir ve yaratıcı fikirler oluşturabilir.
Plastik sanatların temel ögeleri olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke, doku ve rengi tanıyabilecektir.
Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritm, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel sanat öğelerinin kavraması ve bu bilgilerin uygulamalı olarak deneyimlenmesi temel sanat eğitimi dersinin amacını oluşturur. Ders ayrıca öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon ve bakış açısı geliştirmesini hedeflemektedir.

Dersin İçeriği : Temel Sanat Eğitimi II; renk, doku, zıtlık ve strüktür konularını temel almaktadır. Ders, bu konular kapsamında içeriksel ve biçimsel uygulamaları içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye C


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel sanat eğitiminde geçen temel terimler. Görsel Sanat Elemanları:çizgi, renk, biçim, form, doku, değer/valör, aralık/espas. Görsel Sanat İlkeleri: denge, ritim, hareket, zıtlık, bütünlük, vurgu, motif. Konuyla ilgili internette araştırma. http://www.artcyclopedia.com/artists/masson_andre.html Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
2 Görsel Anlatımda Zıtlık, Ritim ve Denge. Kolaj Tekniği. Renk, doku, biçim, ölçü, aralık, ton vs. zıtlıkları. Görsel Etkide Zıtlık İlişkileri. Zıtların birliği. Zıtlık esaslı değer ve denetleme ilkeleri; açık-koyu, az-çok, büyük-küçük, köşeli-yuvarlak, ağır-hafif, vs. Yüzey değerlendirmesi/Proje. http://www.wassilykandinsky.net/ http://www.mcescher.com/ Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
3 Biçim. Biçim bulma. Görsel anlatımda Ritim ve Denge. Ritim. Tam Tekrar, Aralıklı Tekrar, Değişken Tekrar. Denge. Simetrik Denge, Asimetrik Denge. Formda, renkte, harekette, açık-koyuda, az-çok, şiddetli- şiddetsiz, hareketli-hareketsiz, büyük-küçük, uzak-yakın gibi zıtlık dengelerinin sağlanması. Yüzey değerlendirmesi/Proje. http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Hamilton_(artist) Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
4 Nesne etütleri. Doğal ve yapay nesne etütleri. Açık-koyu, büyük-küçük, uzak-yakın gibi zıtlık dengelerinin sağlanması.Yüzey değerlendirmesi/Proje http://joanmiro.com/ Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
5 Kara kalem ile portre. Yeni Biçim Üretme Yöntemleri; Metamorfoz. Yüzey değerlendirmesi/Proje http://www.mcescher.com/ http://www.understandingduchamp.com/ http://en.wikipedia.org/wiki/Eduardo_Paolozzi Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
6 Yeni Biçim Üretme Yöntemleri; Transformasyon, http://www.artcyclopedia.com/artists/warhol_andy.html Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
7 Yeni Biçim Üretme Yöntemleri; Adaptasyon. Proje konusunun araştırılması. Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
8 ARA SINAV
9 Biçim, Geometrik ve organik biçimler. Koram; Eksensel Koram. Biçimlendirme. Sitilize etme.Soyutlama. Özgür ve özgün dışavurum teknikleri. Çiçek etüdü. Yüzeydeğerlendirmesi/Proje http://www.henri-matisse.net/paintingssectiontwo.html Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
10 Biçim. Sitilize etme. Soyutlama. Yüzey değerlendirmesi/Proje Kaynakça;1 ilgili bölüm. Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
11 Eleman ve Eleman Teorileri. Tekstür. Koram; Merkezsel Koram.. Görsel Anlatımda Derinlik Etkileri. Optik Göz Yanılmaları. Eser incelemeleri. Optik Dokunun prensipleri. Op Art ve Kinetic Art başlıklarının arama motorlarından taranması. http://www.vasarely.com/site/intro.htm http://www.julioleparc.org/ Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
12 Eleman ve Eleman Teorileri. Tekstür. Koram; Merkezsel Koram.. Görsel Anlatımda Derinlik Etkileri. Optik Göz Yanılmaları. sanat eserlerinin incelemeleri. Optik Dokunun prensipleri. Kaynakça;1 ilgili bölüm. Kaynakça;5 ilgili bölüm. Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
13 Yüzey DeğerlEleman ve Eleman Teorileri. Strüktür. Doğal strüktür özellikleri. Yapay strüktürde temel prensipler. Strüktür uygulamaları. Form Tekrarı - Form Artımı. Tam tekrar, aralıklı tekrar, değişen tekrar. Yeni Form Üretmede Birim Eleman. Yeni form olasılıklarının araştırılması. Yüzey değerlendirmesi/Proje Kaynakça;1 ilgili bölüm. Kaynakça;5 ilgili bölüm. http://www.evolution-of-genius.de/gallery/default.htm Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
14 Yeni Form Üretmede Birim Eleman. Çeşitli malzemelerin (ahşap, alçı, karton) olanaklarından yararlanarak birim eleman ve bağlantı düzenekleri ile strüktür çalışmaları. http://www.ruthborgenicht.com/ Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
15 Strüktür konusuna ilişkin uygulama çalışmaları. http://gallery.bridgesmathart.org/exhibitions/2011-joint-mathematics-meetings Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma.
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Demir, Abdullah, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir, 1993
 Atalayer, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994
 Işıngör, Mümtaz vd., Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yay. Ankara, 1986
 Parramon, Jose M., Resimde Renk ve Uygulanışı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2000
 Gökaydın, Nevide, Temel Sanat Eğitimi, İstanbul, 2010
 Itten, Johannes, Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later, Revised Edition
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 4
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 0
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 4
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 4
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 3 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5