Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Arapça 3

Dersin Kodu : IL 223

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP
Öğr.Gör. SÜLEYMAN BAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cümle çeşitlerini öğremir. İsim cümlesinin önüne gelen edatları öğrenir. Arapça cümle kurar. Edebi metinleri anlar. Dini metinleri çözümler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : ileri düzey Arapça cümle ve kelime bilgisi kurallarının öğrenilmesi. İlahiyat alanıyla ilgili dini metinleri okuyup alama, yorumlama ve anlatabime becerisini kazandırma.

Dersin İçeriği : Haber çeşitleri, Kane ve İnne´li cümleler (Nevasıh), tesniye ve irabı, cemi çeşitleri ve irabları. EWsma-i hamse ve irabı, sıfat ve çeşitleri. Ef´al-i hamse ve irabı. İsm-i tafdil, sıfat-ı müşebbehe, ism-i mensub,

Dersin Dili : Arapça

Dersin Yeri : derslik, uygulama dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cümle türleri. İmla Kur´andan isim cümleleri Okuma, Çeviri, Açıklama, Dikte
2 İsim cümlesi İmla Kur´andan isim cümleleri Okuma, Çeviri, Açıklama, Dikte
3 Fiil cümlesi Örnek Metin okuma Kur´andan isim cümleleri Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte
4 Kane ve İrabı Örnek Metin okuma Arapça İslam tarihi kaynaklarından Kane´li cümleler Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte
5 İnne ve irabı Örnek Metin okuma Arapça tefsirlerden İnne´li cümleler Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte
6 Tesniye ve ireabı Örnek Metin okuma Arapça tefsirlerden İnne´li cümleler Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte
7 Cemi ve I´rabı Örnek Metin okuma İrab Kuran Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte
8 Ara Sınav Tekrar Yazılı
9 Beş isim ve irabı Örnek Metin çevirisi Arapça hikaye kitabı Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte
10 Beş fiil ve irabı Örnek Metin çevirisi Arapça hikaye kitabı Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte
11 Sıfat ve çeşitleri Örnek Metin çevirisi Arapça hikaye kitabı Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte
12 Sıfatı müşebbehe Örnek Metin çevirisi Allah´ın Arapça isimleri Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte
13 Arapçadan Türkçeye çeviri teknikleri Text Okuma, Çeviri, Dikte
14 Türkçeden Arapçayaçeviri teknikleri Arapça hikaye kitabı Okuma, Çeviri, Dikte
15 Kompozisyon Kendini tanıtma Yazma, Dikte
16/17 Yıl sonu Sınavı Tekrar Yazılı, çoktan seçmeli, doldurmalı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  al-Arabiyye li´l-Hayat II
 el-Kıraatu´l-Muyessera II
 Arap Yazarlar Birliği Hikaye Kitabı Serisi
 al-Kavaidu´l-Arabiyetu´l-Muyessera II
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 2
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 0
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 3
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 0
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 5
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 3
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 0
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 3
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 2
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 0
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 0
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 0
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 2
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 5
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 119
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.76
Dersin AKTS Kredisi: 5