|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arapça 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
IL 223 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP Öğr.Gör. SÜLEYMAN BAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cümle çeşitlerini öğremir.
İsim cümlesinin önüne gelen edatları öğrenir.
Arapça cümle kurar.
Edebi metinleri anlar.
Dini metinleri çözümler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
ileri düzey Arapça cümle ve kelime bilgisi kurallarının öğrenilmesi.
İlahiyat alanıyla ilgili dini metinleri okuyup alama, yorumlama ve anlatabime becerisini kazandırma.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Haber çeşitleri, Kane ve İnne´li cümleler (Nevasıh),
tesniye ve irabı, cemi çeşitleri ve irabları.
EWsma-i hamse ve irabı, sıfat ve çeşitleri.
Ef´al-i hamse ve irabı.
İsm-i tafdil, sıfat-ı müşebbehe, ism-i mensub, |
|
Dersin Dili |
: |
Arapça |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik, uygulama dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cümle türleri.
İmla |
Kur´andan isim cümleleri |
Okuma, Çeviri, Açıklama, Dikte |
|
2 |
İsim cümlesi
İmla |
Kur´andan isim cümleleri |
Okuma, Çeviri, Açıklama, Dikte |
|
3 |
Fiil cümlesi
Örnek Metin okuma |
Kur´andan isim cümleleri |
Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte |
|
4 |
Kane ve İrabı
Örnek Metin okuma |
Arapça İslam tarihi kaynaklarından Kane´li cümleler |
Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte |
|
5 |
İnne ve irabı
Örnek Metin okuma |
Arapça tefsirlerden İnne´li cümleler |
Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte |
|
6 |
Tesniye ve ireabı
Örnek Metin okuma |
Arapça tefsirlerden İnne´li cümleler |
Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte |
|
7 |
Cemi ve I´rabı
Örnek Metin okuma |
İrab Kuran |
Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte |
|
8 |
Ara Sınav |
Tekrar |
Yazılı |
|
9 |
Beş isim ve irabı
Örnek Metin çevirisi |
Arapça hikaye kitabı |
Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte |
|
10 |
Beş fiil ve irabı
Örnek Metin çevirisi |
Arapça hikaye kitabı |
Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte |
|
11 |
Sıfat ve çeşitleri
Örnek Metin çevirisi |
Arapça hikaye kitabı |
Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte |
|
12 |
Sıfatı müşebbehe
Örnek Metin çevirisi |
Allah´ın Arapça isimleri |
Okuma, Çeviri, Yorumlama, Dikte |
|
13 |
Arapçadan Türkçeye çeviri teknikleri |
Text |
Okuma, Çeviri, Dikte |
|
14 |
Türkçeden Arapçayaçeviri teknikleri |
Arapça hikaye kitabı |
Okuma, Çeviri, Dikte |
|
15 |
Kompozisyon |
Kendini tanıtma |
Yazma, Dikte |
|
16/17 |
Yıl sonu Sınavı |
Tekrar |
Yazılı, çoktan seçmeli, doldurmalı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
al-Arabiyye li´l-Hayat II
el-Kıraatu´l-Muyessera II
Arap Yazarlar Birliği Hikaye Kitabı Serisi
al-Kavaidu´l-Arabiyetu´l-Muyessera II
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
2 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
0 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
0 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
3 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
0 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
2 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
0 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
0 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
0 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
2 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
5 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 119 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|