Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hadis 2

Dersin Kodu : IL 326

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUHAMMET YILMAZ
Prof.Dr. ALİ OSMAN ATEŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEKİR TATLI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Orjinal hadis kaynaklarını tanır
Orjinal hadis kaynakları arasında mukayese yapar
Hadis metinlerinin türkçe çevirisi konusunda tecrübe kazanır
Hadislerin güncel yorumlamasını yapar
İlahiyat alanına yönelik problemlerin çözümünde hadis metinlerinden istifade eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : IL 121 Hadis Tarihi
IL 228 Hadis 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hz. Peygamber´in söz ve fiileri hakkında özgün metinlerden hadislerin okunmasını sağlamak ve bu konuda birikim kazandırmak.

Dersin İçeriği : Temel hadis kaynaklarından ilim, iman, fezail, dua, zekat, namaz, hac gibi kitaplardan seçilmiş metinlerin okunması ve yorumlanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlahiyat Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kitabu´l-ilm ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
2 Kitabu´l-ilm ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
3 Kitabu´l-iman ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
4 Kitabu´l-iman ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
5 Kitabu´l-fezail ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
6 Kitabu´d-dua ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
7 Kitabu´d-dua ile ilgili had is metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
8 Ara Sınav Konu tekrarı Yazılı sınav
9 Kitabu´z-zühd ve´r-rekaik ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
10 Kitabu´l-edeb ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
11 Kitabu´t-tefsir ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
12 Kitabu´s-salat ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
13 Kitabu´l-hac ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
14 Kitabu´z-zekat ile ilgili hadis metinleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
15 Kitabu´s-sıyam ile ilgili hadis metinleri İlgikl kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması Anlatım, Soru-cevap
16/17 Final Konu tekrarı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   1. Buhârî (ö. 256/869): el-Câmiu’s-sahîh. 2.Müslim (ö. 261/874): Sahîh. 3.Tirmizî (ö. 279/892): Sünen. 4. Ebû Dâvud (ö. 275/888): Sünen. 5. Nesâî (ö. 303/915), Sünen. 6. İbn Mâce (ö. 273/886): Sünen. 7. Mâlik (ö. 179/795): Muvatta’. 8. Ahmed b. Hanbel (ö. 241/855): Müsned. 9. Dârimî (ö. 255/868): Sünen.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 4
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 2
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 3
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 2
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 5
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 4
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 5
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 3
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 3
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 4
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 2
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 4
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 5
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3