|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arap Dili Ve Edebiyatı 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS332 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arap dili ve edebiyatının gelişim aşamalarını öğrenme
Modern Arap Edebiyatı Hakkında bilgi sahibi olma
Arap edebiyatçılarını tanıma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Abbasiler´in sonundan günümüze kadar gelen süreçte Arap dili ve Edebiyatı bilgisini tarihsel seyri içerisinde örnekleriyle vermek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Abbasilerden sonra Edebiyat, 19. Yüzyıl Arap Edebiyatı, Modern Arap Edebiyatı, Çağdaş Arap edebiyatı, Arap edebiyatında roman, hikaye, tiyatro |
|
Dersin Dili |
: |
Arapça |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Abbasilerden sonra Arap Edebiyatı |
Memluki edebiyatı |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
2 |
18. Yüzyıl Arap Edebiyatı |
Mısırda siyasi gelişmeler |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
3 |
Modern Arap Edebiyatını doğuran etkenler |
Batı ile ilişkiler |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
4 |
19. Yüzyıl Arap edebiyatı |
Şiirde gerileme |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
5 |
Modern Arap Edebiyatında Şiir |
Serbest şiirin doğuşu |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
6 |
Modern Arap Edebiyatında hikaye |
Halil Cibran |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
7 |
Modern Arap Edebiyatında tiyatro |
M.L. Manfuliti ve eserleri |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
8 |
Ara Sınav |
tekrar |
Yazılı |
|
9 |
Mısır´da Modern Arap Edebiyatı |
Nacib Mahfuz ve eserleri |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
10 |
Ürdün, Lübnan ve Filistin´de Modern Arap Edebiyatı |
Mahmud Derviş |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
11 |
Suriye ve Irak´ta Modern Arap Edebiyatı |
Nazik el-Melaike |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
12 |
Arap Yarımadasında Modern Arap Edebiyatı |
Abdullah el-Kuseymi |
araştırma, okuma, değerlendirme |
|
13 |
Arapçadan Türkçeye Çeviri Teknikleri |
Seçme şiirler |
araştırma, okuma, değerlendirme, çeviri |
|
14 |
Modern Arap Edebiyatından çeviri örnekleri |
Çağdaş Arap Edebiyatı Seçkisi |
araştırma, okuma, çeviri, değerlendirme |
|
15 |
Çeşitli Modern Arapça Metinleri Üzerinde Çalışmalar |
Çağdaş Arap Edebiyatı Seçkisi - Rahim Er |
araştırma, okuma, çeviri, değerlendirme |
|
16/17 |
Yılsonu Sınavı |
tekrar |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Modern Arap Edebiyatı Tarihi - Jacob M. Landau
Arap Edebiyatı Tarihi – Corci Zeydan IV Cilt
Arap Edebiyatı Seçkisi - Rahim Er
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
3 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
0 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
1 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
2 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
2 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
0 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
5 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
2 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
0 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
4 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
0 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
0 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
3 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|