Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Müziği Solfeji

Dersin Kodu : ILS436

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SÜLEYMAN TUNA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci segâh makamını tanır ve örnek verebilir.
Bayati makamını ve örneklerini öğrenir.
Nihavent ve hicaz makamlarından örnekler öğrenir.
Rast, saba, uşşak, hüseyni makamlarını tanır.
Performans gerektiren orta düzeydeki eserleri icra etme becerisi kazanır.
Öğrencinin dini ve klasik eser icra etme kapasitesi gelişir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Klasik ve dini eser örneklerini tanıtmak. Bunları icra etmek. Öğrencinin ses kullanma becerisini geliştirmek.

Dersin İçeriği : Türk müziği makamları, eser notaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlahiyat Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Segâh makamından örnekler Yok Anlatım, birlikte icra
2 Beyati makamından örnekler Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
3 Nihavent makamından örnekler Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
4 Hicaz makamından örnekler Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
5 Rast makamından örnekler Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
6 Saba makamı, etkileri ve örneklendirilmesi Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
7 Uşşak makamından örnek icrası Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
8 Ara sınav Genel tekrar Sözlü sınav
9 Hüseyni makamından örnekler Yok Anlatım, birlikte icra
10 Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
11 Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
12 Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
13 Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
14 Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
15 Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları Repeat the previous lesson Anlatım, birlikte icra
16/17 Final sınavı Genel tekrar Sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hatipoğlu, Ahmet; Türk Musıkisi Solfeji 1-2-3, Dağarcık Yay., Ankara, Tsz. Özalp, M.Nazmi; Türk Musikisi Beste Formları, TRT Genel Sekr. Bas. ve Yay. Md.lüğü Yay., Ankara 1992
Diğer Kaynaklar  TRT Müzik Dairesi Türk Müziği Notaları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 0
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 3
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 1
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 2
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 0
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 2
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 0
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 5
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 0
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 0
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 5
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 3
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 0
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 52
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.08
Dersin AKTS Kredisi: 2