|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Müziği Solfeji |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS436 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SÜLEYMAN TUNA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci segâh makamını tanır ve örnek verebilir. Bayati makamını ve örneklerini öğrenir. Nihavent ve hicaz makamlarından örnekler öğrenir. Rast, saba, uşşak, hüseyni makamlarını tanır. Performans gerektiren orta düzeydeki eserleri icra etme becerisi kazanır. Öğrencinin dini ve klasik eser icra etme kapasitesi gelişir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klasik ve dini eser örneklerini tanıtmak. Bunları icra etmek. Öğrencinin ses kullanma becerisini geliştirmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk müziği makamları, eser notaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Segâh makamından örnekler |
Yok |
Anlatım, birlikte icra |
|
2 |
Beyati makamından örnekler |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
3 |
Nihavent makamından örnekler |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
4 |
Hicaz makamından örnekler |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
5 |
Rast makamından örnekler |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
6 |
Saba makamı, etkileri ve örneklendirilmesi |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
7 |
Uşşak makamından örnek icrası |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
8 |
Ara sınav |
Genel tekrar |
Sözlü sınav |
|
9 |
Hüseyni makamından örnekler |
Yok |
Anlatım, birlikte icra |
|
10 |
Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
11 |
Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
12 |
Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
13 |
Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
14 |
Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
15 |
Ses kullanma çalışmaları, örnek icraları |
Repeat the previous lesson |
Anlatım, birlikte icra |
|
16/17 |
Final sınavı |
Genel tekrar |
Sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hatipoğlu, Ahmet; Türk Musıkisi Solfeji 1-2-3, Dağarcık Yay., Ankara, Tsz.
Özalp, M.Nazmi; Türk Musikisi Beste Formları, TRT Genel Sekr. Bas. ve Yay. Md.lüğü Yay., Ankara 1992
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
TRT Müzik Dairesi Türk Müziği Notaları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
0 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
3 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
1 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
2 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
0 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
2 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
0 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
5 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
0 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
0 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
5 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
4 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
3 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
1 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 52 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|