Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Professional Engineering Development

Dersin Kodu : EEE482

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği tanınması;Bilgilere erişme yeteneği, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etmek ve onu / kendini eğitmek için devam etmek
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
Proje yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi
Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mühendislik öğrencileri serbest işin bir çalışan olmaya başlarken önemli bir alternatif olduğunu anlayacak

Dersin İçeriği : Bilim, teknoloji ve mühendislik. Bilim ve teknoloji tarihi. Bilim, teknoloji, sanayi ve ekonomi arasındaki ilişkiler. Sanayi ve Türkiye´de teknoloji Tarihi. Yenilik, Girişimciliğin, patent, know-how, telif, risk sermayesi, Türkiye´de Copyright Yasası. Türkiye´de Patent Hukuku. Araştırma ve geliştirme, sanayi Ar-Ge projeleri için mali destek kaynakları. TTGV (Türkiye Teknoloji Vakfı). TÜBİTAK. KOSGEB. Sermaye. Fizibilite.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilim, teknoloji ve mühendislik yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
2 Bilim ve teknoloji tarihi yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
3 Bilim, teknoloji, sanayi ve ekonomi arasındaki ilişkiler yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
4 Türkiyede Sanayi ve teknoloji Tarihi yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
5 Yenilik, Girişimcilik yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
6 patent, teknik bilgi, telif yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
7 risk sermayesi yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
8 Ara Sınav yok yok
9 Türkiye´de Telif Hakkı Yasası yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
10 Türkiye´de Patent Hukuku yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
11 Araştırma ve geliştirme, sanayiden Ar-Ge projeleri için mali destek kaynakları yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
12 TTGV (Türkiye Teknoloji Vakfı) yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
13 TÜBİTAK. KOSGEB. Sermaye yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
14 Fizibilite yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
15 Tekrar yok Parçalı ders, öğrenciler proje ve interaktif oturumlar hazırlar
16/17 Arayıl Sonu Sınavı yok Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlgili tüm kanun, tüzük ve yönetmelikler, Türkiye İstatistik Kurumu, OECD, Dünya Bankası, AB tarafından verilen istatistiksel veriler
Diğer Kaynaklar  yok


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 3
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 3
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 3
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 3
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 3
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 3
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 3
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 3
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 5
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 5
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 5
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 5
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5