Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Power System Analysis II

Dersin Kodu : EEE462

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrik güç sisteminin kararlı hal çalışmasını tanır.
Tüm güç sisteminin ağ matrisleri ve matris analizi ile çözümünü öğrenir.
Güç kalitesi konseptini anlar.
Elektrik besleme sisteminde yük akışı analizini tanır.
Güç sistemini planlama ve işletimini öğrenir.
Ekonomik işletme koşullarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin elektrik besleme sisteminin kararlı hal analizi konusundaki altyapılarını geliştirmek, ayrıca ağ modelleri ve yük akış analizleri için çözümleri tanıtmaktır. Güç sistemlerinin ekonomik olarak işletilmesi konusunda altyapı oluşturmaktır.

Dersin İçeriği : Güç sistemlerinin matris analizleri, metodları ve çözümleri. Güç akış çalışmaları. Güç sistemlerinin ekonomik çalışması ve yükün ekonomik dağılımı. Güç sistemleri kararlılığı.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Güç sistemi matrisinin ardışık eleme yöntemi ile çözümü Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Güç sistemi matrisinin ardışık eleme yöntemi ile çözümü Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Güç sistemlerinin düğüm eleme yöntemi ile çözümü Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Güç sistemlerinin düğüm eleme yöntemi ile çözümü Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Güç kalitesi konsepti Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Güç kalitesinin etkisi Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Yük akışı konsepti Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
8 Ara sınav Arasınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Gauss-Siedel metodu ile yük akış analizi Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Gauss-Siedel metodu ile yük akış analizi Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Newton-Rapson metodu ile yük akış analizi Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Newton-Rapson metodu ile yük akış analizi Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Güç sistemlerinin planlanması Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Güç sistemlerinin ekonomik olarak işletilmesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
15 Güç sistemlerinin ekonomik olarak işletilmesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap
16/17 Final sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Power System Analysis, Grainger & Stevenson, McGraw-Hill
 Power System Analysis & Design, Glover& Sarma, Brooks/Cole
 Power System Analysis, Bergen & Vittal, Prentice Hall
 Power System Analysis, Saadat, McGraw-Hill
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 4 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 2
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 5
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 4
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 3
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 3
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 1
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 2
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 1
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 4
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 4
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 2
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 3
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5