Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Power Systems Analysis I |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE461 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrik güç sistemleri ile ilgili temel kavramlara tanır. Elektrik sisteminin durağan hal işletimini anlar. Tüm sistemin modellenmesine alışır. Güç sistemi kısa devrelerinin analizini öğrenir. Simetrik kısa devreleri tanımlar. Asimetrik kısa devreleri öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere güç sistemleri analizi ile ilgili temel kavramları tanıtmak, güç sistemlerinde oluşabilecek kısa devreleri analiz edebilme kabiliyetini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Güç sistemlerinin temel yapısı. Güç sistemlerinin gösterimi. Simetri bileşenleri. Jeneratör, trafo, enerji nakil hattı ve kabloların elektriksel karakteristikleri. Kısa, uzun ve orta uzunluklardaki enerji nakil hatlarında akım ve voltaj ilişkileri. Simetrik ve asimetrik kısa devre hesaplamaları. Voltaj seviyelerinin sınırlandırılması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektrik güç sistemlerinin temel yapısı |
Yok |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
2 |
3 fazlı sistemlerde temel kavramlar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
3 |
Per unit sistemi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, örnek diyagramların incelenmesi |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
4 |
Transformatörlerin elektriksel özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
5 |
Alternatörlerin elektriksel özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
6 |
İletim hatlarının elektriksel özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, Problem çözme |
|
7 |
İletim hatlarının kararlı-hal durumunda çalışması |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, Benzetim, Problem çözme |
|
8 |
Ara sınav |
Arasınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Genel güç sisteminlerinin gösterimi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
10 |
Genel güç sisteminlerinin modellenmesi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, benzetim yazılımlarının incelenmesi |
Sunu ve Anlatım, Benzetim, Problem çözme |
|
11 |
Simetrik 3 fazlı kısa devreler |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
12 |
Simetrik bileşenler yöntemi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
Simetrik bileşenler yöntemi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, Benzetim, Problem çözme |
|
14 |
Asimetrik kısa devreler |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
Asimetrik kısa devreler |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, Benzetim, Problem çözme |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
2 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
2 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
1 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
1 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
0 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
2 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
1 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
3 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|