Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Computer Networks |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE448 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Bilgisayar Ağının yapısını kavraması 2) Bilgisayar Network ağındaki katmanlar hakkındaki bilgileri ilişkilendirebilmesi 3) Bir Programlama Dili ile Bilgisayar Ağ tabanlı program yazabilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
1)Bilgisayar Ağları Hakkında genel bilgi vermek
2) Programlama bilgisini bilgisayar ağ tabanlı örneklerde kullanabilmek
3 ) Genel Ağ katmanların yapısı hakkında bil vermek.
4) Veri transfer protokol tanımlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar network Yapısı, Katmanlar, Katmanlar arası haberleşme, Örnekler |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, Genel Bilgilendirmeler, Akademik Kurallar
• Genel Bilgilendirmeler
• Ders İçinde Takip Edilecek Akademik ve Sosyal kurallar
• Bilgisayar Ağları Tanımı
• |
Yok |
Sunum |
|
2 |
Bilgisayar Ağları Tanımı,
• Bilgisayar Ağları ve İnternet |
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
3 |
Uygulama Katmanı
• Uygulama katmanı Protokolleri
• HTTP, DNS, SMTP
• |
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
4 |
Uygulama Katmanı ile ilgili uygulamalar
• Socket Programlama
|
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
5 |
Ulaşım Katmanı
• Multiplexing
• Connection-Oriented :TCP
• Csharp deki TCP/IP Sockets |
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
6 |
Basit Sockets
•Adresleri
• Soket Uygulamaları
• Ödevi -1 |
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
7 |
Gönderme/Alma Mesajları |
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
8 |
Ara Sınav |
Önceki konuları içerir. |
Sınav |
|
9 |
Network Katmanı ve Servisleri
• Temel içerikleri
• Connectionless Sockets |
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
10 |
NAT, ICMP, IPv4,IPv6
|
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
11 |
Yerel Ağları
• LAN Adreslemesi
|
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
12 |
Router yapısı; Veri Katmanı; Hata Tespiti |
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
13 |
Ağların Güvenliği
• Ev Ödevi-2 |
Web sayfasına konulan sunum ve kitabın ilgili bölümümun okunması |
Sunum |
|
14 |
Uygulamalı Öğrenci Proje Sunumları I |
Özel Konular |
Sunum |
|
15 |
Uygulamalı Öğrenci Proje Sunumları II |
Özel Konular |
sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Bütün konuları içerir |
Exam |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
4 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
3 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
3 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
5 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
2 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
2 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|