Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Electronic Instrumentation And Measurements

Dersin Kodu : EEE428

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Birimler, Ölçüler ve standartları anlama
Ölçüm hatalarını kavramak
Elektromekanik, Analog ve Sayısal ölçüm kavramlarını anlamak
Osiloskop ve sinyal jeneratörünü çalışma teorilerini anlamak
Cihaz kalibrasyonu anlamak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektronik Ölçüm çihazlarının kalibrasyonu, performansı ve işleyişini anlamak. Elektronik ölçüm tekniğini öğrenmek

Dersin İçeriği : Analog ve sayısal ölçüm temelleri ve birimler. Ölçüm hataları, Elektronik ölçümler ve ölçü cihazları: enstrümantasyon yükselteçi, sinyal kaynakları, osiloskoplar, sayısal frekans metreler, sayısal voltmetreler, vb. Ölçü aleti kalibrasyonu

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Birimler, Ölçüler ve standartlar. Sunu ve Anlatım
2 Ölçüm hataları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
3 Elektromekanik ve analog ölçüm cihazları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
4 Sayısal ölçüm temelleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
5 Sayısal voltmetreler ve Frekans metreler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
6 Düşük, Yüksek ve hassas direnç ölçümleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
7 Konu tekrarı, Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
8 Arasınav Ara sınav için hazırlık Yazılı sınav
9 İndüktance ve kapasitans ölçümleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
10 katot ışınlı osiloskoplar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
11 Özel osiloskoplar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
12 Sinyal Üreteçleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
13 Ölçü Cihazı kalibrasyonu Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
14 Grafik kaydedici cihazlar, Dalga analizi cihazları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Sunu ve Anlatım
15 Genel konu tekrarı Yarıyıl sonu için tekrar Sunu ve Anlatım
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Electronic Instrumentation and Measurements - David A. Bell
 Lecture Notes - Yrd.Doç.Dr. Murat AKSOY
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 3
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 5
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 5
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 4
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 4
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 3
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 2
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 3
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 3
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 4
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 1 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 126
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.04
Dersin AKTS Kredisi: 5