Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Power Electronics Iı

Dersin Kodu : EEE424

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. KAMİL ÇAĞATAY BAYINDIR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Harmonikleri tanır ve harmonikleri analiz eder
Harmonik Filtre tasarlar
Cycloconverterlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar
Gerilim kaynaklı evirgeçlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar
Gerilim kontrol yöntemlerini açıklar
DC - DC konvertörlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar
Motor Sürücüleri, Kesintisiz Güç kaynakları, Güç Kalitesi gibi Güç Elektroniği Uygulamalarını tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Harmonikleri tanıma ve harmonikleri analiz edebilme, Frekans dönüştürcüleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinme, PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla Güç Elektroniği Sisteminin detaylı simülasyonunu gerçekleştirilebilme.

Dersin İçeriği : Harmonikler, Frekans Dönüştürücüleri: Cycloconverter & Gerilim Kaynaklı Evirgeçler, Gerilim Kontrol Yöntemleri, DC - DC konvertörler, Güç Elektroniği Uygulamaları, PSCAD/EMTDC simülasyon progamıyla modelleme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri (Zemin Kat)


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Harmonikler - Harmoniklerin Analizi, Yük ve Kaynak Açısından Harmoniklerin Analizi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
2 Harmonikler - Harmonik Filtereler, Harmonik Filtrelerin Analizi ve Dizaynı Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
3 Frekans Dönüştürücüler - Cycloconverterler Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
4 Frekans Dönüştürücüler - Tek Faz Evirgeçler Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
5 Frekans Dönüştürücüler - Tek Fazlı Evirgeçlerin Gerilim Kontrol Yöntemleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
6 Frekans Dönüştürücüler - Tek Fazlı Evirgeçlerin Gerilim Kontrol Yöntemleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
7 Arasınav Arasınav hazırlığı Klasik yazılı sınav
8 Frekans Dönüştürücüler - Üç Fazlı Evirgeçler Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
9 Frekans Dönüştürücüler - PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla Frekans Dönüştürücü Devrelerinin Simülasyonları PSCAD örnekleri Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
10 DC - DC Konvertörler - Buck DC- DC Konvertör, Boost DC- DC Konvertörler Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
11 DC - DC Konvertörler - Buck-Boost DC- DC Konvertör, Cuk DC- DC Konvertörler Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve klasik ders anlatımı
12 DC - DC Konvertörler - PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla DC -DC Konvertör Devrelerinin Simülasyonları PSCAD örnekleri Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
13 Güç Elektroniği Uygulamaları - DC ve AC Motor Sürücüleri, Kesintisiz Güç Kaynakları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
14 Güç Elektroniği Uygulamaları - Anahtarlamalı Güç Kaynakları, Güç Kalitesi Cihazları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
15 Güç Elektroniği Uygulamaları - Anahtarlamalı Güç Kaynakları, Güç Kalitesi Cihazları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı
16/17 Final Sınavı Final sınav hazırlığı Klasik yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cyril W. Lander, “Power Electronics”
 Ned Mohan, Tore M. Undeland, William P. Robbins, “Power Electronics”
 B. K. Bose, “Power Electronics and AC Drives”
 B. M. Bird, K. G. King, D. A. G. Pedder “An Introduction to Power Electronics”
 M. H. Rashid, “Power Electronics – Circuits, Devices and Applications”
 M. H. Rashid,” Power Electronics Handbook”
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 4
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 4
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 4
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 5
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 4
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 3
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 2
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 4
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 4
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 4
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 122
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.88
Dersin AKTS Kredisi: 5