Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Power Electronics Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE424 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. KAMİL ÇAĞATAY BAYINDIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Harmonikleri tanır ve harmonikleri analiz eder Harmonik Filtre tasarlar Cycloconverterlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar Gerilim kaynaklı evirgeçlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar Gerilim kontrol yöntemlerini açıklar DC - DC konvertörlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar Motor Sürücüleri, Kesintisiz Güç kaynakları, Güç Kalitesi gibi Güç Elektroniği Uygulamalarını tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Harmonikleri tanıma ve harmonikleri analiz edebilme, Frekans dönüştürcüleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinme, PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla Güç Elektroniği Sisteminin detaylı simülasyonunu gerçekleştirilebilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Harmonikler, Frekans Dönüştürücüleri: Cycloconverter & Gerilim Kaynaklı Evirgeçler, Gerilim Kontrol Yöntemleri, DC - DC konvertörler, Güç Elektroniği Uygulamaları, PSCAD/EMTDC simülasyon progamıyla modelleme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri (Zemin Kat) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Harmonikler - Harmoniklerin Analizi, Yük ve Kaynak Açısından Harmoniklerin Analizi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
2 |
Harmonikler - Harmonik Filtereler, Harmonik Filtrelerin Analizi ve Dizaynı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
3 |
Frekans Dönüştürücüler - Cycloconverterler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
4 |
Frekans Dönüştürücüler - Tek Faz Evirgeçler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
5 |
Frekans Dönüştürücüler - Tek Fazlı Evirgeçlerin Gerilim Kontrol Yöntemleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
6 |
Frekans Dönüştürücüler - Tek Fazlı Evirgeçlerin Gerilim Kontrol Yöntemleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
7 |
Arasınav |
Arasınav hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
8 |
Frekans Dönüştürücüler - Üç Fazlı Evirgeçler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
9 |
Frekans Dönüştürücüler - PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla Frekans Dönüştürücü Devrelerinin Simülasyonları |
PSCAD örnekleri |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
10 |
DC - DC Konvertörler - Buck DC- DC Konvertör, Boost DC- DC Konvertörler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
11 |
DC - DC Konvertörler - Buck-Boost DC- DC Konvertör, Cuk DC- DC Konvertörler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
12 |
DC - DC Konvertörler - PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla DC -DC Konvertör Devrelerinin Simülasyonları |
PSCAD örnekleri |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
13 |
Güç Elektroniği Uygulamaları - DC ve AC Motor Sürücüleri, Kesintisiz Güç Kaynakları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
14 |
Güç Elektroniği Uygulamaları - Anahtarlamalı Güç Kaynakları, Güç Kalitesi Cihazları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
15 |
Güç Elektroniği Uygulamaları - Anahtarlamalı Güç Kaynakları, Güç Kalitesi Cihazları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve simülasyon destekli ders anlatımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınav hazırlığı |
Klasik yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
4 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
4 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
4 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
2 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
4 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|