Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Numerical Methods

Dersin Kodu : EEE228

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA GÖK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Analitik bir probleme uygun nümerik çözüm yöntemini seçebilir.
Regresyon ve interpolasyon yöntemlerini kullanılarak istatistiksel analiz yapabilir.
Numerik metotları uygulamak amacıyla küçük programlar yazabılır.
Does computational performance analysis of the various numerical solutions of the same problem.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kompleks analitik problemlerin bilgisayar sistemleri kullanılarak çözümünü gerçekleştirmek amacıyla nümerik metotlarına giriş. Bilgisayar programlama yöntemiyle problem çözme becerielerini gelitşirme.Algoritma geliştirme yöntemlerine giriş sağlama.

Dersin İçeriği : Numerik metodların mühendislik uygulamaları, hassasiyet ve yakınlık, numerik hataların tartışması, matrislerin tersi, lineer eşitlikler ve optimizasyon, sınırlı fark ifadeleri, interpolasyon ve yakınlık, numerik türeve ve integral gibi konular ve bunlarla ilgili algoritmalar

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik Elektronik Mühendisliği Böüm Binası Derslikleri ve Bilgisayar Labaratuvarı.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Analitik ve Nümerik Çözümlerin Karşılaştırılması Basit diferansiyel denklem problemlerinin tekrarı Yüz yüze anlatım, yazılım kurulumu
2 Hata Tanımları, Hassasiyet ve Yakınlık Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
3 Eşitliklerin Kökleri Aralık Yöntemler Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
4 Eşitliklerin Kökleri Açık Yöntemler Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
5 Optimizasyon Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
6 Lineer Cebirsel Eşitlikler ve Matrisler Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
7 Ara Sınav Ders Notlarını tekrar et Yazılı Sınav
8 Gaus Eliminasyon Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
9 LU Faktör Ayrımı Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
10 Matrislerin Tersi ve Durumu Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
11 Gaus Seidel Yöntemi Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
12 Eigen Vektörler Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
13 Lineer Regresyon Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
14 Polynom Enterpolasyonu Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
15 Fourier Serileri Ders notlarını oku Yüz yüze anlatım, programlama
16/17 Yıl sonu sınavı Ders notlarını tekrar et. Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Numerical Methods for Engineers, S. Chapra and R. Canale
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 5
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 4
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 4
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 5
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 3
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 4
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 3
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 5
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 3
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 3
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 3
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6