|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Numerical Methods |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE228 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUSTAFA GÖK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Analitik bir probleme uygun nümerik çözüm yöntemini seçebilir. Regresyon ve interpolasyon yöntemlerini kullanılarak istatistiksel analiz yapabilir. Numerik metotları uygulamak amacıyla küçük programlar yazabılır. Does computational performance analysis of the various numerical solutions of the same problem.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kompleks analitik problemlerin bilgisayar sistemleri kullanılarak çözümünü gerçekleştirmek amacıyla nümerik metotlarına giriş. Bilgisayar programlama yöntemiyle problem çözme becerielerini gelitşirme.Algoritma geliştirme yöntemlerine giriş sağlama. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Numerik metodların mühendislik uygulamaları, hassasiyet ve yakınlık, numerik hataların tartışması, matrislerin tersi, lineer eşitlikler ve optimizasyon, sınırlı fark ifadeleri, interpolasyon ve yakınlık, numerik türeve ve integral gibi konular ve bunlarla ilgili algoritmalar |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik Elektronik Mühendisliği Böüm Binası Derslikleri ve Bilgisayar Labaratuvarı. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Analitik ve Nümerik Çözümlerin Karşılaştırılması |
Basit diferansiyel denklem problemlerinin tekrarı |
Yüz yüze anlatım,
yazılım kurulumu |
|
2 |
Hata Tanımları, Hassasiyet ve Yakınlık |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama
|
|
3 |
Eşitliklerin Kökleri Aralık Yöntemler |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
4 |
Eşitliklerin Kökleri Açık Yöntemler |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
5 |
Optimizasyon |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
6 |
Lineer Cebirsel Eşitlikler ve Matrisler |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
7 |
Ara Sınav |
Ders Notlarını tekrar et |
Yazılı Sınav |
|
8 |
Gaus Eliminasyon |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
9 |
LU Faktör Ayrımı |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
10 |
Matrislerin Tersi ve Durumu |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
11 |
Gaus Seidel Yöntemi |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
12 |
Eigen Vektörler |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
13 |
Lineer Regresyon |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
14 |
Polynom Enterpolasyonu |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
15 |
Fourier Serileri |
Ders notlarını oku |
Yüz yüze anlatım, programlama |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Ders notlarını tekrar et. |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Numerical Methods for Engineers, S. Chapra and R. Canale
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
4 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
4 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
3 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
3 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
3 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
3 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|