Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitimde İletişim (Seçmeli) |
|
Dersin Kodu |
: |
BTS404 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İletişimi tanımlar. İletişim türlerini tanır. İletişim sorunlarını tanır. Etkili iletişim kurabilme yöntemlerini açıklar İletişim araçlarını etkili kullanma ilkelerini açıklar Sınıf içi etkili iletişimi sağlama ilkelerini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilere iletişimin eğitimdeki yeri hakkında temel bilgileri kazandırmak ve sınıf içi iletişimde dikkat edilmesi gereken unsurları öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İletişim nedir? Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci. Öğretmenin, bir kaynak olarak, başarısını etkileyen faktörler. Mesaj düzenleme ilkeleri. Sözlü iletişim, sözsüz iletişim, dinleme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve Dersin tanıtımı |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım, soru -cevap ve tartışma |
|
2 |
İletişim nedir? |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım, soru -cevap ve tartışma |
|
3 |
Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci. |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
4 |
Mesaj düzenleme ilkeleri. |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
5 |
Sözlü iletişim, sözsüz iletişim, dinleme. |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
6 |
Alıcı olarak öğrenci ve öğrencinin ihtiyaçları. |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
7 |
İletişim araçlarının yorumlanması |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Yazılı |
|
9 |
İletişim araçları kullanılarak yapılan iletişim |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
10 |
Sınıfta dönütün kullanımı. |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Öğretmenin, bir kaynak olarak, başarısını etkileyen faktörler. |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
12 |
Medya ve iletişim |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
13 |
Okulda iletişim |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
14 |
İletişimsel etkililiklerini artırmada öğretmene öneriler |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
15 |
GÜncel iletişim sorunları ve çözüm önerileri |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Düz anlatım , soru -cevap ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
0 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
0 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
3 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
0 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
3 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
0 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
0 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
0 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
3 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
0 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
0 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|