Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Turizm Çeşitleri

Dersin Kodu : KON305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SİBEL ÇINAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Turizm çeşitleri ve özellikleri, alternatif turizm ve sürdürülebilir turizm kavramları, alternatif turizm kavramının ortaya çıkış nedenleri, Türkiye’nin alternatif turizm türlerinin SWOT analizi,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkiye’deki turizm çeşitleri ve bu turizm çeşitlerine ait kaynaklar hakkında bilgi sahibi olunması

Dersin İçeriği : Alternatif turizm kavramı, golf, kongre, sağlık, termal, medikal, eko, engelli turizmi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D 103


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1     Turistik ürün kavramı ve özellikleri, turistik ürünü oluşturan unsurlar, web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
2   Turizm çeşitleri ve özellikleri, alternatif turizm ve sürdürülebilir turizm kavramları, alternatif turizm kavramının ortaya çıkış nedenleri, Türkiye web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
3  Türkiye’nin 5 yıllık kalkınma planlarının turizm çeşitleri bakımından incelenmesi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
4   İnanç Turizmi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
5 Sağlık ve Termal Turizm web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
6 Medikal Turizm web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
7   Golf Turizmi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
8  Gençlik ve 3. Yaş Turizmi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
9 Vize sınava hazırlık test
10 Dağ-Kış Turizmi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
11 Yayla-Mağara Turizmi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
12 Tarih Turizmi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
13 Kültür Turizmi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
14   Ekoturizm web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
15 Engelli Turizmi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
16/17 Final sınava hazırlık test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  - ÖZGÜÇ, Nazmiye, (1998). Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi, İstanbul.
 - ZENGİN, Burhanettin, (1999). Turizm Coğrafyası, Sakarya Üniversitesi Yayını No: 36, Sakarya.
 - GÜRDAL, Mehmet, (2001). Turizm Coğrafyası, Detay Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama 2
2 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma 5
3 Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama 1
4 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen 3
5 Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma 4
6 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma 1
7 Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme 4
8 Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme 4
9 Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak 4
10 İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama 4
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek 4
12 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma 4
13 Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme 4
14 Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi 5
15 Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma 1
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4