|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Turizm Çeşitleri |
|
Dersin Kodu |
: |
KON305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SİBEL ÇINAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Turizm çeşitleri ve özellikleri, alternatif turizm ve sürdürülebilir turizm kavramları, alternatif turizm kavramının ortaya çıkış nedenleri, Türkiye’nin alternatif turizm türlerinin SWOT analizi,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye’deki turizm çeşitleri ve bu turizm çeşitlerine ait kaynaklar hakkında bilgi sahibi olunması
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Alternatif turizm kavramı, golf, kongre, sağlık, termal, medikal, eko, engelli turizmi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D 103 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Turistik ürün kavramı ve özellikleri, turistik ürünü oluşturan unsurlar, |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
2 |
Turizm çeşitleri ve özellikleri, alternatif turizm ve sürdürülebilir turizm kavramları, alternatif turizm kavramının ortaya çıkış nedenleri, Türkiye |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
3 |
Türkiye’nin 5 yıllık kalkınma planlarının turizm çeşitleri bakımından incelenmesi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
4 |
İnanç Turizmi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
5 |
Sağlık ve Termal Turizm |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
6 |
Medikal Turizm |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
7 |
Golf Turizmi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
8 |
Gençlik ve 3. Yaş Turizmi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
9 |
Vize |
sınava hazırlık |
test |
|
10 |
Dağ-Kış Turizmi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
11 |
Yayla-Mağara Turizmi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
12 |
Tarih Turizmi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
13 |
Kültür Turizmi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
14 |
Ekoturizm |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
15 |
Engelli Turizmi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
- ÖZGÜÇ, Nazmiye, (1998). Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi, İstanbul.
- ZENGİN, Burhanettin, (1999). Turizm Coğrafyası, Sakarya Üniversitesi Yayını No: 36, Sakarya.
- GÜRDAL, Mehmet, (2001). Turizm Coğrafyası, Detay Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
2 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
5 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
3 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
4 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
1 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
4 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
4 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
4 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
4 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
5 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
1 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|