Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fluid Mechanics

Dersin Kodu : IG 204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEHMET BİLGİLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Akışkanalar mekaniğinin temel kavramlarını anlayabilir
Doğruluk, hassasiyet ve mühendislik hesaplarında boyut uyumunun önemini kavrar
Durgun bir akışkan içerisindeki basınç değişimini belirleyebilir
Kütle, Momentum ve Enerji korunumu kanunlarını kavrayıp mühendislikte karşılaşılan problemlere uygulayabilir.
Bernoulli denklemini fiziksel ve matematiksel olarak anlayabilir ve uygulama koşullarını kavrayarak mühendislik problemlerine uygulayabilir
Borularda laminar ve türbülanslı akışı kavrar
Borularda basınç kayıplarını, gerekli pompa gücünü belirleyebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini ve denklemlerini öğretmek; Gerçek hayattan çok sayıda ve farklı mühendislik örnekleri sunarak, öğrencilere mühendislik uygulamalarında akışkanlar mekaniğinin nasıl uygulandığını göstermek; Fizik üzerine ağırlık vererek ve akış fiziğini desteklemek üzere ilgili şekiller ve görsel dökümanlar sunarak akışkanlar mekaniğinde kapsamlı anlama yetisi geliştirmek.

Dersin İçeriği : Akışkanlar mekaniğine giriş ve temel kavramlar. Akışkanların fiziksel özellikleri. Basınç ve akışkan statiği. Kütle, Bernoulli ve Enerji denklemleri. Akış sistemlerinin momentum analizi. Borularda akış.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlara Giriş İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
2 Temel Kavramlara Giriş İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
3 Akışkanların Özellikleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
4 Akışkanların Özellikleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
5 Basınç ve Akışkan Statiği İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
6 Basınç ve Akışkan Statiği İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
7 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
8 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
9 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
10 Arasınav Yazılı sınav Yazılı sınav
11 Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
12 Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
13 Borularda Akış İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
14 Borularda Akış İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
15 Borularda Akış İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
16/17 Final sınavı Yazılı sınav Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akışkanlar Mekaniği, Temelleri ve Uygulamaları, Yazarlar:Yunus A. Çengel ve John M. Cimbala, Çeviri Editörü:Tahsin Engin, Çeviri Editörü Yardımcıları:Halil Rıdavan Öz, Hasan Küçük, Şevki Çeşmeci, Basım Evi:İzmir Güve Kitabevi. Birinci Baskı, 2008
 Akışkanlar Mekaniği, Yazar: Frank M. White, Çevirenler:Kadir Kırkköprü ve Erkan Ayder, Dödüncü Basımdan Çeviri, 2004
 Akışkanlar Mekaniğine Giriş, Yazarlar: Donald F. Young, Bruce R. Munson, Theodore H. Okiishi, Wade W. Huebsch, Çevirenler: Nuri Yücel, Haşmet Türkoğlu ve Zekeriya Altaç, Nureddin Dinler, Basımevi: Nobel Akademik yayıncılık Eğitim Danışmanlık TİC. LTD. ŞTİ, Beşinci Basımdan Çeviri, 2013
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır 4
2 Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir 3
3 1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur 5
4 Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer 4
5 Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir 4
6 Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar 3
7 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır 2
8 Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder 1
9 Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir 2
10 Ekip çalışmasına uyum sağlar 3
11 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir 4
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir 1
13 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
14 Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir 2
15 Meslek etiğine saygılı olur 3
16 Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir 4
17 Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur 0
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4