Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Intelligent Robotics II

Dersin Kodu : EE-704

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CABBAR VEYSELBAYSAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yörünge planlama
Haritalama ve yol planlama
Robot görüşü
Biyolojik esaslı robot kontrolu
İnsansı robotların analizi
İnsan robot ara yüzleri ve etkileşimi
Sosyal robotik ve rehabilitasyon robotiği

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : "Akıllı Robotik" dersinin temel amacı, otonom, esnek, becerikli ve akıllı robotların tasarımı ve imali için gereken güncel ileri düzeydeki yöntemleri çeşitli uygulama örnekleri ile ögretmektir. Bu bölüm, iki dönemlik dersin ikinci parçasıdır.

Dersin İçeriği : Yörünge planlama. Haritalama ve yol planlama. Robot görüşü. Biyolojik esaslı robot kontrol. İnsansı robotlara giriş. İnsansı robotların kinematik ve dinamik analizi. Çift bacaklı yürüme duruş ve denge kontrolu. İnsan robot etkileşimi ve sosyal robotik. Rehabilitasyon robotiği.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : EE Müh.Bölüm lisansüstü dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yörünge planlama... Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
2 Haritalama ve yol planlama Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
3 Robot görüşü. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
4 Robot görüşü. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
5 Biyolojik esaslı robot kontrol. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
6 İnsansı robotlara giriş. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
7 İnsansı robotların kinematik ve dinamik analizi. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
8 İnsansı robotların kinematik ve dinamik analizi. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
9 Ara Sınav Kaynak kitaplardan ve ders notlarından sınava çalışma Yazılı Sınav
10 Çift bacaklı yürüme duruş ve denge kontrolu. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
11 Çift bacaklı yürüme duruş ve denge kontrolu. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
12 İnsan robot etkileşimi ve sosyal robotik Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
13 İnsan robot etkileşimi ve sosyal robotik Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
14 Rehabilitasyon robotiği. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
15 Rehabilitasyon robotiği. Kaynak kitaplardan çalışma Sınıfta Ders
16/17 Öğrenci proje sunumları Proje Sunum Hazırlıkları Sınıfta sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Choi B., “Humanoid Robots”, 2009, Intech.
 Ders Notları
 Bekey G., “Autonomous Robots”, MIT Press.,2005
 Arkin R.,”Behavior Based Robotics”,MIT Press.,1998
 Pina Filho A. C., “Humanoid Robots: New Developments”, 2007, Intech.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 1
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 4
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 3
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 3
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 2
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 2
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 15 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6