|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Intelligent Robotics II |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-704 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CABBAR VEYSELBAYSAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yörünge planlama Haritalama ve yol planlama Robot görüşü Biyolojik esaslı robot kontrolu İnsansı robotların analizi İnsan robot ara yüzleri ve etkileşimi Sosyal robotik ve rehabilitasyon robotiği
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
"Akıllı Robotik" dersinin temel amacı, otonom, esnek, becerikli ve akıllı robotların tasarımı ve imali için gereken güncel ileri düzeydeki yöntemleri çeşitli uygulama örnekleri ile ögretmektir. Bu bölüm, iki dönemlik dersin ikinci parçasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yörünge planlama. Haritalama ve yol planlama. Robot görüşü. Biyolojik esaslı robot kontrol. İnsansı robotlara giriş. İnsansı robotların kinematik ve dinamik analizi. Çift bacaklı yürüme duruş ve denge kontrolu. İnsan robot etkileşimi ve sosyal robotik. Rehabilitasyon robotiği. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
EE Müh.Bölüm lisansüstü dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yörünge planlama... |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
2 |
Haritalama ve yol planlama |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
3 |
Robot görüşü. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
4 |
Robot görüşü. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
5 |
Biyolojik esaslı robot kontrol. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
6 |
İnsansı robotlara giriş. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
7 |
İnsansı robotların kinematik ve dinamik analizi. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
8 |
İnsansı robotların kinematik ve dinamik analizi. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
9 |
Ara Sınav |
Kaynak kitaplardan ve ders notlarından sınava çalışma |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Çift bacaklı yürüme duruş ve denge kontrolu. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
11 |
Çift bacaklı yürüme duruş ve denge kontrolu. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
12 |
İnsan robot etkileşimi ve sosyal robotik |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
13 |
İnsan robot etkileşimi ve sosyal robotik |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
14 |
Rehabilitasyon robotiği. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
15 |
Rehabilitasyon robotiği. |
Kaynak kitaplardan çalışma |
Sınıfta Ders |
|
16/17 |
Öğrenci proje sunumları |
Proje Sunum Hazırlıkları |
Sınıfta sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Choi B., “Humanoid Robots”, 2009, Intech.
Ders Notları
Bekey G., “Autonomous Robots”, MIT Press.,2005
Arkin R.,”Behavior Based Robotics”,MIT Press.,1998
Pina Filho A. C., “Humanoid Robots: New Developments”, 2007, Intech.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
1 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
5 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
4 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
3 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
3 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
2 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
2 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
15 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|