|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Renewable Energy Systems |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-664 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Enerjiyle ilgili temel kavramların anlaşıldı, Türkiye ve dünyadaki enerji tüketim profilinin incelendi.
Yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarının çalışma prensibinin anlaşıldı.
Yenilenebilir enerji sistemlerini ve uygulama alanları tartışıldı.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Enerjiyle ilgili temel kavramların tanıtılması,
Türkiye ve dünyadaki enerji tüketim profilinin incelenmesi,
Yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarının çalışma prensibinin anlatılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yenilenebilir enerji kaynakları: Hidroelektrik, Pompalı depolama, Dalga, Rüzgar, Güneş, Jeotermal, Biyokütle, Biyo-yakıt, Etanol-yakıt ve Geri Dönüşüm Atıkları ve Doğaları,
Sürdürülebilirlik, Çalışma İlkeleri ve Temizlik, Teşvikler ve Engeller, Kullanımı, Verimlilik ve Etkinlikleri, Enerji Depolama, Yenilenebilir Enerji ve Sürdürülebilirlik Yönetimi: Volan; Piller ve Yakıt Hücresi,
Hibrit Sistem ve Entegrasyon, AC ve DC Elektrik Dönüşümü; Kaliteli Rejenerasyon, Güç Şartlandırılması ve Yenilenebilir Enerjinin Şebekeye Bağlanması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yenilenebilir enerji kaynaklarına giriş: Amaçları ve uygulamaları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
2 |
Enerji ile ilgili temel tanımlar ve denklemler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
3 |
Türkiye ve dünyadaki enerji tüketim profili |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
4 |
Enerji verimliliği ve önemi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
5 |
Temel Yenilenebilir Enerji Kaynakları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
6 |
PV enerji santralleri: Bileşenleri ve tasarımı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
7 |
Vize sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Klasik yazılı sınav |
|
8 |
Rüzgar enerji santralleri: Bileşenleri ve tasarımı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
9 |
Jeotermal enerji santralleri: Bileşenleri ve tasarımı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
10 |
Gelgit enerji santralleri: Bileşenleri ve tasarımı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
11 |
Hidrolik enerji santralleri: Bileşenleri ve tasarımı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
12 |
Enerji Verimliliği ve Tasarrufunun temelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
13 |
Enerji depolama çeşitleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
14 |
İleri seviye yenilebilir enerji üretim çeşitleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
15 |
Güç santrali performans faktörleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Klasik yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Renewable and Efficient Electric Power Systems, Gilbert M. Masters
Renewable Energy in Power Systems, Leon Freris and David Infield
Renewable Energy Resources, John Twidell
Alternative Energy Sources, Efstathios E. Michaelides
Advanced Renewable Energy Sources, Tiwari, G. N.; Mishra, R. K.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
4 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
3 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
4 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
3 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
2 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
1 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
5 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
9 |
9 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
13 |
13 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|