Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Self-Tuning Control |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-642 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. İLYAS EKER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kendinden ayarlamalı sistemleri öğrenir Sistem tanılamasını öğrenir Örnekleme zamanlı kontrolü öğrenir Kendinden ayarlamalı kontrol metotlarını öğrenir Kendinden ayarlamalı kontrol uıygulamalarını öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kendinden ayarlamalı sistemlerin anlatılması ve kapalı devre çalışma prensipleri |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel theory. Kendinden ayarlamalı sistemlerin yapısı. Kendinden ayarlamalı metotlar. Kendinden ayarlamalı sistemlere alternatif metotlar. Kendinden ayarlamalı sistemlerden endüstriyel beklentiler. Tanılama problemi. Açık ve kapalı devre tanılama. Tanılama parametreleri. Dinamik sitemlerin özellikleri. Tanılama için örnekleme zamanının seçimi. Farklı örnekleme zamanlı kendinden ayarlamalı sistemler. Kendinden ayarlamalı kontrolcüler. Zaman ve frekans aralığındaki Kendinden ayarlamalı kontrolcüler. Örnekler. Matlab programının Kendinden ayarlamalı sistemler için kullanımı. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri (Zemin Kat) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Motivasyon |
|
Düz anlatım |
|
2 |
Kendinden ayarlamalı sistemlerin yapısı. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
3 |
Kendinden ayarlamalı metotlar. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
4 |
Kendinden ayarlamalı sistemlere alternatif metotlar. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
5 |
Kendinden ayarlamalı sistemlerden endüstriyel beklentiler. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
6 |
Tanılama problemi. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
7 |
Açık ve kapalı devre tanılama. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Tanılama parametreleri. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
10 |
Dinamik sitemlerin özellikleri. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
11 |
Tanılama için örnekleme zamanının seçimi. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
12 |
Farklı örnekleme zamanlı kendinden ayarlamalı sistemler. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
13 |
Kendinden ayarlamalı kontrolcüler. |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
14 |
Predictive control |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
15 |
Matlab programının Kendinden ayarlamalı sistemler için kullanımı |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
1 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
3 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
3 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
3 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
3 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
3 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
3 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
3 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
1 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
1 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
3 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|