Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Self-Tuning Control

Dersin Kodu : EE-642

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. İLYAS EKER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kendinden ayarlamalı sistemleri öğrenir
Sistem tanılamasını öğrenir
Örnekleme zamanlı kontrolü öğrenir
Kendinden ayarlamalı kontrol metotlarını öğrenir
Kendinden ayarlamalı kontrol uıygulamalarını öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kendinden ayarlamalı sistemlerin anlatılması ve kapalı devre çalışma prensipleri

Dersin İçeriği : Temel theory. Kendinden ayarlamalı sistemlerin yapısı. Kendinden ayarlamalı metotlar. Kendinden ayarlamalı sistemlere alternatif metotlar. Kendinden ayarlamalı sistemlerden endüstriyel beklentiler. Tanılama problemi. Açık ve kapalı devre tanılama. Tanılama parametreleri. Dinamik sitemlerin özellikleri. Tanılama için örnekleme zamanının seçimi. Farklı örnekleme zamanlı kendinden ayarlamalı sistemler. Kendinden ayarlamalı kontrolcüler. Zaman ve frekans aralığındaki Kendinden ayarlamalı kontrolcüler. Örnekler. Matlab programının Kendinden ayarlamalı sistemler için kullanımı.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Derslikleri (Zemin Kat)


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Motivasyon Düz anlatım
2 Kendinden ayarlamalı sistemlerin yapısı. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
3 Kendinden ayarlamalı metotlar. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
4 Kendinden ayarlamalı sistemlere alternatif metotlar. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
5 Kendinden ayarlamalı sistemlerden endüstriyel beklentiler. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
6 Tanılama problemi. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
7 Açık ve kapalı devre tanılama. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
8 Arasınav Yazılı sınav
9 Tanılama parametreleri. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
10 Dinamik sitemlerin özellikleri. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
11 Tanılama için örnekleme zamanının seçimi. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
12 Farklı örnekleme zamanlı kendinden ayarlamalı sistemler. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
13 Kendinden ayarlamalı kontrolcüler. Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
14 Predictive control Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
15 Matlab programının Kendinden ayarlamalı sistemler için kullanımı Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Wellstead, P.E. and Zarrop, M.B., 1991, Self-tuning Systems-Control and Signal Processing, John Wiley and Sons Lmt.,ISNB: 0-471-93054-7
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 7 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 1
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 3
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 3
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 3
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 1
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 1
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 3
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 7 49
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6