Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Advanced Digital System Design With VHDL

Dersin Kodu : EE-632

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA GÖK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kompleks sayısal devre tasarımı yapar.
Kompleks bir sayısal devreyi VHDL ile modeller.
Komplex bir devreyi hız ve alan olarak optimize eder.
Kompleks devrelerin fonksiyonel benzetimlerini yapar.
Yüksek hızlı işlem için modern yöntemleri uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kompleks sayısal sistemlerin tasarımı için gerekli olan teknik bilgi ve tasarım becerilerinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği : VHDL Tasarımı Dili, Karmaşık Sistemler, Aritmetik Ünitelerin VHDL ile tasarım, devrelerin bilgisayar ile benzetim ve sentezi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Eletrik-Elektronik Müh. Yüksek Lisans Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tasarım Akışı Lisans Lojik Tasarım dersi notlarının tekrarı. Yüz yüze anlatım
2 Kod Yapısı Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
3 Veri Tipleri Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
4 İşlemler ve Öznitelikler Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
5 Eşzamanlı Kod Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
6 Ardışık Kod Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
7 Ara Sınav Ders notlarının tekrarı Yazılı sınav
8 Durum Makinaları Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
9 Fıçı Kaydırıcılar ve Toplayıcılar Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
10 Sabit Nokta Bölücüler Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
11 Seri Veri Alıcılar, Paralel-Seri Çeviriciler, Sinyal Üreteçler Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
12 Seri Veri Alıcılar, Paralel-Seri Çeviriciler, Sinyal Üreteçler Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
13 Seri Veri Alıcılar, Paralel-Seri Çeviriciler, Sinyal Üreteçler Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
14 Çarpma-Toplama Devreleri, Sayısal Filtreler Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
15 Yapay Sinir Ağları Ders notlarının okunması. Yüz yüze anlatım
16/17 Yıl Sonu Sınavı Ders notlarının tekrarı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Digital System Design using VHDL, Roth, Charles H. Roth
 Circuit Design with VHDL, Volnei A. Pedroni
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 5 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 5
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6