|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advanced Digital System Design With VHDL |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-632 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUSTAFA GÖK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kompleks sayısal devre tasarımı yapar. Kompleks bir sayısal devreyi VHDL ile modeller. Komplex bir devreyi hız ve alan olarak optimize eder. Kompleks devrelerin fonksiyonel benzetimlerini yapar. Yüksek hızlı işlem için modern yöntemleri uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kompleks sayısal sistemlerin tasarımı için gerekli olan teknik bilgi ve tasarım becerilerinin geliştirilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
VHDL Tasarımı Dili, Karmaşık Sistemler, Aritmetik Ünitelerin VHDL ile tasarım, devrelerin bilgisayar ile benzetim ve sentezi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Eletrik-Elektronik Müh. Yüksek Lisans Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tasarım Akışı |
Lisans Lojik Tasarım dersi notlarının tekrarı. |
Yüz yüze anlatım |
|
2 |
Kod Yapısı |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
3 |
Veri Tipleri |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
4 |
İşlemler ve Öznitelikler |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
5 |
Eşzamanlı Kod |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
6 |
Ardışık Kod |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
7 |
Ara Sınav |
Ders notlarının tekrarı |
Yazılı sınav |
|
8 |
Durum Makinaları |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
9 |
Fıçı Kaydırıcılar ve Toplayıcılar |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
10 |
Sabit Nokta Bölücüler |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
11 |
Seri Veri Alıcılar, Paralel-Seri Çeviriciler, Sinyal Üreteçler |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
12 |
Seri Veri Alıcılar, Paralel-Seri Çeviriciler, Sinyal Üreteçler |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
13 |
Seri Veri Alıcılar, Paralel-Seri Çeviriciler, Sinyal Üreteçler |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
14 |
Çarpma-Toplama Devreleri, Sayısal Filtreler |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
15 |
Yapay Sinir Ağları |
Ders notlarının okunması. |
Yüz yüze anlatım |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Ders notlarının tekrarı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Digital System Design using VHDL, Roth, Charles H. Roth
Circuit Design with VHDL, Volnei A. Pedroni
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
5 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
5 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
3 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
3 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
5 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|