Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Digital Image Processing |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-622 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SAMİ ARICA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sayısal işaret işlemenin genel kavramlarını çözümler. Farklı tipte görüntüleri, genlik dönüşümlerini ve uzamsal süzgeçlemeleri inceler. Frekans düzleminde, görüntü işleme için Fourier dönüşümü oluşturur. Görüntü ayrıştırma, onarma, görüntü topolojisi vs. için kullanılan metotları hesaplar. Görüntü işleme ve çözümleme algoritmalarını gerçekleştirir. Görüntü işleme algoritmalarını pratik uygulamalara uyarlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste görüntü işleme ve analizinin temel kavram ve yöntemleri öğretilmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Görüntülerim matematiksel temsili. Görüntü vurgulama. Görüntü onarma. Renkli görüntü işleme. Görüntü ayrıştırma. Görüntü sıkıştırma. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik mühendisliği bölüm binası derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, görüntünün temsil edilmesi. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme. |
Anlatım. |
|
2 |
Uzamsal bölgede (düzlemde) görüntü vurgulama. Histogram dönüşümü. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
3 |
Uzamsal bölgede (düzlemde) görüntü vurgulama. Histogram dönüşümü (devam). I. ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
4 |
Gürültü bastırma. II. ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
5 |
Frekans bölgesinde görüntü vurgulama. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
6 |
Frekans bölgesinde görüntü vurgulama (devam). III. ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
7 |
Görüntü onarma. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
8 |
Yarıyıl sınavı. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Yazılı sınav. |
|
9 |
Görüntü onarma (devam). IV. ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
10 |
Renkli görüntü işleme. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
11 |
Renkli görüntü işleme (devam). V. ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
12 |
Görüntü ayrıştırma. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
13 |
Görüntü ayrıştırma (devam). VI. ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
14 |
Görüntü sıkıştırma. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
15 |
Görüntü sıkıştırma (devam). VII. ödev. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Anlatım/Bilgisayarda uygulama. |
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı. |
Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. |
Yazılı sınav. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
2 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
5 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
5 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
5 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
3 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
3 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
3 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|