Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Digital Image Processing

Dersin Kodu : EE-622

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SAMİ ARICA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sayısal işaret işlemenin genel kavramlarını çözümler.
Farklı tipte görüntüleri, genlik dönüşümlerini ve uzamsal süzgeçlemeleri inceler.
Frekans düzleminde, görüntü işleme için Fourier dönüşümü oluşturur.
Görüntü ayrıştırma, onarma, görüntü topolojisi vs. için kullanılan metotları hesaplar.
Görüntü işleme ve çözümleme algoritmalarını gerçekleştirir.
Görüntü işleme algoritmalarını pratik uygulamalara uyarlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste görüntü işleme ve analizinin temel kavram ve yöntemleri öğretilmektedir.

Dersin İçeriği : Görüntülerim matematiksel temsili. Görüntü vurgulama. Görüntü onarma. Renkli görüntü işleme. Görüntü ayrıştırma. Görüntü sıkıştırma.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik mühendisliği bölüm binası derslikleri.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, görüntünün temsil edilmesi. Ders kitabı okuma/Problem çözme. Anlatım.
2 Uzamsal bölgede (düzlemde) görüntü vurgulama. Histogram dönüşümü. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
3 Uzamsal bölgede (düzlemde) görüntü vurgulama. Histogram dönüşümü (devam). I. ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
4 Gürültü bastırma. II. ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
5 Frekans bölgesinde görüntü vurgulama. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
6 Frekans bölgesinde görüntü vurgulama (devam). III. ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
7 Görüntü onarma. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
8 Yarıyıl sınavı. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Yazılı sınav.
9 Görüntü onarma (devam). IV. ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
10 Renkli görüntü işleme. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
11 Renkli görüntü işleme (devam). V. ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
12 Görüntü ayrıştırma. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
13 Görüntü ayrıştırma (devam). VI. ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
14 Görüntü sıkıştırma. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
15 Görüntü sıkıştırma (devam). VII. ödev. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Anlatım/Bilgisayarda uygulama.
16/17 Yarıyılsonu sınavı. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Yazılı sınav.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Digital Image Processing. Bernd Jahne. 2005. Springer-Verlag.
 Fundamentals of Digital Image Processing. Anil K. Jain. 1989. Prentice Hall
 Digital Image Processing. 2nd Edition. Gonzalez and Woods. 2002. Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 14 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 2
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 5
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 5
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 3
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6