Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advanced Topics in Neural Networks |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-588 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İleri Yapay Sinir Modellerini anlayabilmesi Yapay Sinir Ağları ile bir problemi çözebilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapay Sinir Ağları ilgili Konuları öğrencileri ile tartışmak, proje hazırlayabilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Güncel konular, bioinformatik ilgili konuların yapay sinir ağlarına uygulanması ve bir bildiri yazabilmek |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, genel bakış |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
2 |
Hesaplamalı Öğrenme Teorisi |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
3 |
Destek vektör motorları I |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
4 |
Destek vektör motorları II |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
5 |
Kümeleme |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
6 |
Manifoldu öğrenme I (genellikle de doğrusal olmayan boyut azaltma) |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
7 |
Manifoldu öğrenme II (genellikle de doğrusal olmayan boyut azaltma) |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
8 |
Ara Sınav |
Önceki konuların çalışılması |
Sınav |
|
9 |
Topluluklar |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
10 |
Yinelemeli Sinir Ağları I |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
11 |
Yinelemeli Sinir Ağları II |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
12 |
İğnecikli Sinir Ağları |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
13 |
Hibrid sistemleri |
ilgili Dökumanların okunması |
Sunum |
|
14 |
Sunumlar I |
Sunumların Hazırlanması |
Sunum |
|
15 |
Sunumlar II |
Sunumların Hazırlanması |
Sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Dersin içerdiği konu başlıklarını ve öğrenci sunumlarını çalışılması |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
2 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
4 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
4 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
5 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
5 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|