Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kat Hizmetleri Yönetimi

Dersin Kodu : KON224

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ZAFERBUZCU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kat hizmetleri yönetiminde yenilikçi, girişimci, analitik düşünen, modern yöntem ve teknolojileri kullanma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere kat hizmetleri yönetimi konusunda teorik ve pratik beceriler kazandırmak

Dersin İçeriği : Kat hizmetleri yönetiminin temelleri, kat hizmetleri departmanının diğer departmanlarla ilişkileri, kat hizmetleri çalışanları, kat hizmetleri çalışanlarının organizasyon içindeki pozisyonları, iş tanımları, kat hizmetleri takım çalışmasının ana avantajları, materyal planlama: ekipman ve malzeme yönetimi, kat hizmetleri kimyasalları ve kullanımı, malzeme ve ekipman temizliği, otel kat hizmetleri departmanının günlük yönetimi, kat hizmetleri departmanının diğer departmanlarla raporları, müşteri odası temizliği, temizlik ve bakım, yüzme havuzu operasyonları ve yönetimi, su kimyasalı, haşere kontrolü, otel odalarında güvenlik, büyük otellerde çamaşırhane ekipmanları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D-102, Uygulama Oteli


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimine Giriş web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
2 Kat Hizmetleri Yönetiminde Planlama Süreci web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
3 Kat Hizmetleri departmanında Örgütleme Süreci web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
4 Kat Hizmetleri Yönetiminde Eşgüdüm Sağlama Süreci web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
5 Kat Hizmetleri Yönetiminde Denetim Süreci web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
6 Kat Hizmetleri Yönetiminde İşlerin Organize Edilmesi Ve Programlanması Süreci web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
7 Vize sınava hazırlık yazılı ve test
8 Kat Hizmetleri departmanında Temizlik: Kavramsal Ve Yönetsel Analiz web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
9 Kat Hizmetleri Yönetiminde Çamaşır Hizmetleri Ve Çamaşırhane Yönetimi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
10 Kat Hizmetleri Yönetiminde Ekipman Ve Malzeme Türleri Ve Denetimi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
11 Kat Hizmetleri Yönetiminde Mesleki Sağlık Ve Güvenlik, Hijyen Ve Sanitasyon web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
12 Kat hizmetleri yönetimi uygulama 1 web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular, uygulama Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
13 Kat hizmetleri yönetimi uygulama 2 web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular, uygulama Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
14 Kat hizmetleri yönetimi uygulama 3 web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular, uygulama Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
15 Kat hizmetleri yönetimi uygulama 4 web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular, uygulama Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay
16/17 Final sınavı sınava hazırlık uygulama sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Meryem Akoğlan Kozak, Kat hizmetleri Yönetimi, Meryem Akoğlan Kozak, Emine Yıldız Kale, Temizlik Ürünlerinin Kullanımı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama 5
2 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma 5
3 Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama 5
4 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen 5
5 Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma 5
6 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma 4
7 Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme 5
8 Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme 5
9 Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak 5
10 İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama 5
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek 5
12 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma 5
13 Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme 5
14 Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi 5
15 Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma 5
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4