|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Konfeksiyonda Kalite Kontrol |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM462 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PINAR DURU BAYKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-Konfeksiyonda kalite sistemi kurma süreci öğrenilir 2- Konfeksiyonda kalite kontrol noktaları ve kalite standartları hakkında temel bilgileri kazanılır 3-Konfeksiyonda kaliteli üretim için yapılması zorunlu faaliyetleri öğrenilir 4-Konfeksiyon işletmelerinde hata kaynaklarını tespit edebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Konfeksiyonda kalitenin önemini vurgulamak, kalite ve kalite kontrol ile ilgili genel kavramları tanıtmak, konfeksiyonda kalite sistemi kurma sürecini öğretmek, kalite kontrol noktaları ve kalite standartları hakkında temel bilgileri kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Konfeksiyonda Kalite Kavramı, Tanımı Ve Önemi. Konfeksiyon İşletmelerinde Hatalar, Nedenleri, Sınıflandırılması. Konfeksiyonda Kalite Kontrol Noktaları. Kaliteyi Ölçme Ve Değerlendirme Yöntemleri. Toplam Kalite Yönetimi Ve Konfeksiyonda Uygulanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konfeksiyon teknolojisi hakkında temel bilgiler, konfeksiyonda pazar durumu,
ihracat-ithalat verileri
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
Kalite ile ilgili genel kavramlar, kalite-kontrol, istatistiksel kalite-kontrol, toplam
kalite yönetimi, kalite güvence sistemleri, kalite çemberler |
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
3 |
Kalite maliyetleri, ürün kalitesinin yaratılmasındaki süreçler
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
4 |
Konfeksiyonda kalite sistemi kurma süreci; kalitenin saptanması sürecinde yapılanlar |
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
5 |
Kalitenin üretilmesi sürecinde ve kalitenin değerlendirilmesi sürecinde yapılanlar,
kontrol yöntemleri; %100 kontol, seçmeli kontrol
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
6 |
Hammadde ve yardımcı malzeme kontrolü
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
7 |
Konfeksiyonda proses kontrol; kesimhanede kalite kotrol |
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
8 |
Arasınav
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Dikimhanede kalite kontrol; bant girişinde kalite kontrol, bantta ara kontrol yöntemleri,
örnek uygulamalar, dikkat edilmesi gereken hususlar
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
10 |
Dikimhanede sık rastlanan hatalar için neden-sonuç diyagramı hazırlanması, örnekler
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Bitmiş bir giyside son kalite kontrol işlemleri ve kalite toleransları, kalite düzeyinin
saptanması, ambalaj ve paketlemede kalite kontrol
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma
|
|
12 |
Konfeksiyonda karşılaşılan hataların sınıflandırılması; kalıp hataları, pastal grafiğinde
rastlanan hatalar, serimde ve kesimde karşılaşılan hatalar |
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
13 |
Dikim hataları, tanımları, nedenleri ve çözüm önerileri
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
14 |
Ütüleme, paketleme ve depolama hataları
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma
|
|
15 |
Genel Konu Tekrarı |
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım, tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-DURU BAYKAL, P., Konfeksiyonda Kalite Kontrol Ders Notları, Ç.Ü., Tekstil Müh. Böl.,2009.
2-Konfeksiyonda Kalite Kontrolü, Eğitim Kursu El kitabı, Juki Corporation, 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
1 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
2 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
0 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|