|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teknik İngilizce 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM456 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NİHAT ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tekstilde Diğer Kumaş Üretim Bilgisi üzerine Terminoloji, Kullanımı, Anlama ve Çevirme Yetisi Kazanılır Tekstilde Terbiye Bilgisi üzerine Terminoloji, Kullanımı, Anlama ve Çevirme Yetisi Kazanılır Tekstilde Boya Baskı Bilgisi üzerine Terminoloji, Kullanımı, Anlama ve Çevirme Yetisi Kazanılır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
1. İngilizcede Tekstil Teknolojisi ve Bilimine Yönelik Terminolojisinin öğrenilmesi: Diğer Kumaş Üretim Bilgileri 2. İngilizcede Tekstil Teknolojisi ve Bilimine Yönelik Terminolojisinin öğrenilmesi: Terbiye Bilgisi 3. İngilizcede Tekstil Teknolojisi ve Bilimine Yönelik Terminolojisinin öğrenilmesi: Boya Baskı Bilgisi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel olarak tekstil terminolojisi. Bilgi ve terminoloji. Kullanılan diğer kumaş üretim metotları; Dokusuz yüzeyler, kaplama ve tafting vs. Tekstilde kullanılan bitim işlemleri bilgisi ve terminolojisi; Önterbiye işlemleri, mekanik ve kimyasal bitim işlemleri vs. Tekstilde boyama ve baskı bilgisi ve terminolojisi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe+İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Giriş
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
2 |
Tekstil Terminolojisi: Genel
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
3 |
Tekstil Terminolojisi: Genel
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
4 |
Diğer Kumaş Üretim Bilgisi ve Terminolojisi: Dokusuz Yüzey, Kaplama, Tafting vs.
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
5 |
Diğer Kumaş Üretim Bilgisi ve Terminolojisi: Dokusuz Yüzey, Kaplama, Tafting vs.
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
6 |
Diğer Kumaş Üretim Bilgisi ve Terminolojisi: Dokusuz Yüzey, Kaplama, Tafting vs.
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
7 |
Terbiye Bilgisi ve Terminolojisi: Ön Terbiye İşlemleri
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
8 |
Arasınav |
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Terbiye Bilgisi ve Terminolojisi: Mekanik Terbiye İşlemleri
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
10 |
Terbiye Bilgisi ve Terminolojisi: Mekanik Terbiye İşlemleri
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
11 |
Terbiye Bilgisi ve Terminolojisi:Kimyasal Terbiye İşlemleri
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
12 |
Terbiye Bilgisi ve Terminolojisi: Kimyasal Terbiye İşlemleri
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
13 |
Boya Baskı Bilgisi ve Terminolojisi: Baskı Teknikleri
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
14 |
Boya Baskı Bilgisi ve Terminolojisi: Boyama Teknikleri
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
Ders öncesinde ve/veya sonrasında konuyla alakalı çeşitli kaynaklardan araştırma ve çalışma yapılması tavsiye edilmektedir. |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
GOERNER D., 1986, Woven Structure and Design - Part 1: Single Cloth Construction, Wira Technology Group, Leeds (UK).
GOERNER D., 1989, Woven Structure and Design - Part 2: Compound Structures, British Textile Technology Group, Leeds (UK).
ROBINSON A.T.C. and MARKS R., 1973, Woven Cloth Construction, The Textile Institute, Manchester (UK).
MARKS R. and ROBINSON A.T.C., 1976, Principles of Weaving, The Textile Institute, Manchester (UK).
LORD P.R. and MOHAMED M.H., 1973, Weaving Conversion of Yarn to Fabric, Merrow Publishing, Watford (UK).
ORMEROD A. And SONDHELM W.S., 1995, Weaving - Technology and Operation, The Textile Institute, Manchester (UK).
TALASAVEK O. And STAVY V.,1981, Shuttlelless weaving Machines,Elsevier Scientific Publishing.
TALUKDAR M.K. SRIRAMULU P.K. and AJGAONKAR D.B., 1998, Weaving - Machines, Mechanisms, Management, Mahajan Publishers, India.
ÇELİK N., 2012. Teknik İngilizce Ders Notları, Çukurova Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü
EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., 1996. Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Tekstil kurum/kuruluşlarının İngilizce Web Sayfaları vs.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
3 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
0 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 70 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|