|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Önbüro Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
KON219 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ZAFERBUZCU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
konaklama işletmelerinde önbüro departmanının önemini kavramak, Önbüro departmanının işleyişini ve diğer departmanlarla olan ilişkilerini öğrenme, Önbüro departmanı için gerekli yazılım ve bilgi teknolojilerinin kullanımını öğretmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Konaklama işletmelerinde önbüro departmanını ve uygulamalarını öğretmek
|
|
Dersin İçeriği |
: |
önbüro departmanı, önbüro çalışanları ve özellikleri, önbüro donanımları, formlar, önbüro işlemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D-102, Uygulama Oteli |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Önbüro bölümü ve işletme içerisindeki yeri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
2 |
Önbüroda organizasyon, Önbüro personeli ve görevleri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
3 |
Önbüronun diğer departmanlarla ilişkisi, Önbüro sistemleri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
4 |
Rezervasyon çeşitleri, Rezervasyon süreci, Rezervasyonda kullanılan belgeler |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
5 |
Danışma, Otelde konukları karşılama, Kullanılan belgeler ve düzenlenmesi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
6 |
Resepsiyon, Resepsiyon ofisinde kullanılan belgeler ve düzenlenmesi |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular, sınava hazırlık |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
7 |
Ara sınav |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
8 |
kasa işlemleri, Konuk hesaplarının kayıt sistemleri, Folio açılması |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
9 |
santral işlemleri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
10 |
Önbüroda dosyalama işlemleri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
11 |
Konuk tipleri, oda çeşitleri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
12 |
Odalar bölümünde rezervasyon ofisinin diğer çalışmaları |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
13 |
Önbüro departmanında raporlar ve istatistiksel verilerin hazırlanması |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
14 |
Doluluk tahminleri ve fiyatlama, Gece işlemleri |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
15 |
genel tekrar |
web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
16/17 |
Final sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı, test ve uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi
Burhan Şener – Detay Yayıncılık
Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi
Nevzat Eraslan
Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi
Murat Emeksiz – Medet Yolal
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
5 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
4 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
4 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
5 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
4 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
5 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
4 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
5 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
5 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
5 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
4 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
4 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|