Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Electric And Hybrid Vehicles

Dersin Kodu : AEN419

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. HAKANYAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tipik bir elektirkli araç ve hibrit araç
Batarya şarj etme, kontrolörün çalışması ve kontrolör tipleri
Günümüz elektrikli araçları, yakıt hücreleri
Taşıt uygulamalarında elektrikli motor tipleri, hibrit aracın tork-hız grafiği
Elektrikli araçların özellikleri, batarya ve motor performansları
Elektrikli motorlarla içten yanmalı motorların kıyaslanması
Matlab Simulink Modelleme, elektrikli ve hibrit araçların modellemesi ve kontrolü, simülasyon sonuçlarının analizi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere elektrikli ve hibrit araçları konusunda bilgi vermektir.

Dersin İçeriği : Elektrikli ve hibrit araçların tarihi ve gelişimiyle ilgili giriş, tipik elektrikli ve hibrit araçların yapısı, batarya şarj kontrolü, kontrolörün çalışma şekli, günümüz elektrikli araç sistemleri, Yakıt hücrelerinin araçlara uygulanması, elektrikli ve hibrit araçların tork-hız grafikleri, batarya ve elektrikli araç performansı, elektrikli araçların içten yanmalı motorlu araçlarla kıyaslanması, Matlab Simulink modelleme, elektrikli ve hibrit araçların kontrolünün modellenmesi, simülasyon sonuçlarının analizi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Elektrikli ve hibrit araçların tarihi ve gelişimiyle ilgili giriş Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
2 Tipik elektrikli ve hibrit araçların yapısı Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
3 Batarya Şarj etme Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
4 Motor kontrolcüleri Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
5 Kontrolcülerin çalışma prensipleri Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
6 Günümüz Elektrikli araçları Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
7 Yakıt hücreleri Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
8 Ara sınav Ders notları ve referans kitaplar Yazılı sınav
9 Taşıt uygulamalarında kullanılan elektrikli motor tipleri Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
10 Bir hibrit aracın tork-hız grafiği Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
11 Elektrikli araçların özellikleri Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
12 Batarya ve elektrikli araç performansı Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
13 Elektrikli araçların içten yanmalı motorlu araçlarla kıyaslanması Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
14 Matlab Simulink Modelleme Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
15 Elektrikli ve hibrit araçların kontrolünün modellenmesi, simülasyon sonuçlarının analizi Ders notları ve referans kitaplar Sunumlar ve tartışma
16/17 Final sınavı Ders notları ve referans kitaplar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1) Mi, C., Masrur, M.A., Gao, D.W., "Hybrid Electric Vehicles: Principles and Applications with Practical Perspectives", Wiley, 2011.
 2) Halderman, J.D., Martin, T., "Hybrid and Alternative Fuel Vehicles", Professional Technician Series, 2011.
 3) Dincer, I., Rosen, A.A., Zamfirescu, C., "Electric and Hybrid Vehicles: Power Sources, Models, Sustainability, Infrastructure and the Market", Elsevier, 2010.
 4) Husain, I., "Electric and Hybrid Vehicles: Design Fundamentals, Second Edition", CRC Press, 2003.
 5) Ehsani, M., Gao, Y., Emadi, A., "Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles: Fundamentals, Theory, and Design, Second Edition (Power Electronics and Applications Series)", CRC Press, 2010.
 6) Leitman, S., Brant, B., "Build Your Own Electric Vehicle ", McGraw Hill, 2009.
 7) Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 10 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 3
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 4
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 1
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 132
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.28
Dersin AKTS Kredisi: 5