|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Electric And Hybrid Vehicles |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN406 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HAKANYAVUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tipik bir elektirkli araç ve hibrit araç Batarya şarj etme, kontrolörün çalışması ve kontrolör tipleri Günümüz elektrikli araçları, yakıt hücreleri Taşıt uygulamalarında elektrikli motor tipleri, hibrit aracın tork-hız grafiği Elektrikli araçların özellikleri, batarya ve motor performansları Elektrikli motorlarla içten yanmalı motorların kıyaslanması Matlab Simulink Modelleme, elektrikli ve hibrit araçların modellemesi ve kontrolü, simülasyon sonuçlarının analizi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektrikli ve Hibrid Araçların gelişimi, Tipik Elektrik Araç ve Hibrid Otomobil, Pil Şarj Kontrol, Kontrol çalışması, Şu anda mevcut EV sistemleri, araç uygulamaları için Yakıt Hücreleri EV motor tipleri, tork-hız eğrileri, Pil ve EV Performansı, elektrik motoru içten yanmalı motor özelliklerinin karşılaştırılması, Matlab Simulink Modelleme, Modelleme ve elektrik ve Hibrid Araçlar, simülasyon sonuçlarının analizi , araç özellikleri. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrikli ve Hibrid Araçların gelişimi, Tipik Elektrik Araç ve Hibrid Otomobil, Pil Şarj Kontrol, Kontrol çalışması, Şu anda mevcut EV sistemleri, araç uygulamaları için Yakıt Hücreleri EV motor tipleri, tork-hız eğrileri, Pil ve EV Performansı, elektrik motoru içten yanmalı motor özelliklerinin karşılaştırılması, Matlab Simulink Modelleme, Modelleme ve elektrik ve Hibrid Araçlar, simülasyon sonuçlarının analizi , araç özellikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektrikli ve hibrit araçların tarihi ve gelişimiyle ilgili giriş |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
2 |
Tipik elektrikli ve hibrit araçların yapısı |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
3 |
Batarya Şarj etme |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
4 |
Motor kontrolcüleri |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
5 |
Kontrolcülerin çalışma prensipleri |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
6 |
Günümüz Elektrikli araçları |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
7 |
Yakıt hücreleri |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları ve referans kitap |
Yazılı sınav |
|
9 |
Taşıt uygulamalarında kullanılan elektrikli motor tipleri |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
10 |
Bir hibrit aracın tork-hız grafiği |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
11 |
Elektrikli araçların özellikleri |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
12 |
Batarya ve elektrikli araç performansı |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
13 |
Elektrikli araçların içten yanmalı motorlu araçlarla kıyaslanması |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
14 |
Matlab Simulink Modelleme |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
15 |
Elektrikli ve hibrit araçların kontrolünün modellenmesi, simülasyon sonuçlarının analizi |
Ders notları ve referans kitap |
Sunumlar ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders notları ve referans kitap |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1) Ders notları
2) Mi, C., Masrur, M.A., Gao, D.W., "Hybrid Electric Vehicles: Principles and Applications with Practical Perspectives", Wiley, 2011.
3) Halderman, J.D., Martin, T., "Hybrid and Alternative Fuel Vehicles", Professional Technician Series, 2011.
4) Dincer, I., Rosen, A.A., Zamfirescu, C., "Electric and Hybrid Vehicles: Power Sources, Models, Sustainability, Infrastructure and the Market", Elsevier, 2010.
5) Husain, I., "Electric and Hybrid Vehicles: Design Fundamentals, Second Edition", CRC Press, 2003.
6) Ehsani, M., Gao, Y., Emadi, A., "Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles: Fundamentals, Theory, and Design, Second Edition (Power Electronics and Applications Series)", CRC Press, 2010.
7) Leitman, S., Brant, B., "Build Your Own Electric Vehicle ", McGraw Hill, 2009.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
4 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
1 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
3 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 132 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|