|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pazarlama İlkeleri |
|
Dersin Kodu |
: |
KON209 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURATHASEKİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pazarlama kavramını bilinmesi ve bu kavramın neden öğrenilmesi gerektiğini idrak etmek. Müşteri değerini ve neden müşteri tatmininin önemli olduğunun anlayabilme. Pazarlama alanındaki 4 temel pazarlama karmasını anlama. Stratejik pazarlama planlamasını ve stratejik pazarlama planlamasının pazarlama plan ve pazarlama programından farklılığını anlayabilme. Ekonomik ihtiyaçların nasıl müşteri alım kararını etkilediğini tanımlar ve müşteri karar alma sürecini açıklayabilme. Örgütsel satın alma davranışını ve nasıl pazarlama bilgisinden yararlanacağını bilme. Yeni ürün geliştirme sürecini ve ürün yaşam döngüsünün nasıl stratejik planı etkilediğini anlama.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı; pazarlamanın stratejik rolünü anlayarak ve pazarlama alanında karşılaşılan problemleri tanımlayabilen ve analiz etme yeteneğini geliştiren yöneticiler aracılığıyla bu alanda gerekli analitik kavramları ve güncel teknikleri anlamayı amaçlamıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin temel içeriği; Pazarlamanın temel prensipleri ve terminolojisi hakkında öğrencinin bilgi ve idrak düzeyini yükselterek iş hayatındaki gerekli pratiğin de kazanılmasıdır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D 102 Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazarlamanın konusu ve Pazarlama Prosesi |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
2 |
Pazarlama Çevresi ve Tüketiciyi Anlama |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
3 |
Pazarlama Araştırması |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
4 |
Tüketici Davranış Modeli |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
5 |
Yeni Ürün Geliştirme Stratejisi |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
6 |
Reklam ve Halkla ilişkiler |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
7 |
Ara sınav |
----------------------------------- |
------------------------- |
|
8 |
Kişisel Satış ve Satış Promosyonu |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
9 |
Ürün Fiyatlandırma: Fiyatlandırma Stratejileri |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
10 |
Perakendecilik ve Toptancılık |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
11 |
Pazarlama Kanalları ve Tedarik Zinciri Yönetimi |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
12 |
Uluslararası Pazarlama |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
13 |
Hizmet Pazarlaması |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
14 |
Pazarlama Etiği ve Sosyal Sorumluluk |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
15 |
Online Pazarlama |
Ders Kitabı Okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay, ödev. Standart derslik teknolojileri, projektör, internet ve kütüphane veritanları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
------------------------------------ |
------------------------ |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel Pazarlama, (2010), William D. PERREAULT, Joseph P. CANNON, E. Jerome MCCARTHY, 17. Baskı, Mc Graw Hill.
Pazarlama, (2010), Dhruv GREWAL, Michael LEVY, 2. Baskı,, Mc Graw Hill.
Pazarlamanın Temel İlkeleri, (2010), Philip KOTLER, Gary ARMSTRONG, 13. Baskı, Pearson.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmecilik temel kavramlarını anlama, anlatma ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutları ile yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama |
4 |
|
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahip olma |
0 |
|
3 |
Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama |
4 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik yaklaşım geliştirebilen |
5 |
|
5 |
Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmış, analitik düşünen, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma |
4 |
|
6 |
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma |
0 |
|
7 |
Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma ve sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme |
4 |
|
8 |
Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
9 |
Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen ve farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip, elde edilen sonuçların yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
10 |
İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama |
4 |
|
11 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahip, ikna gücü yüksek |
5 |
|
12 |
Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olan ve bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmanın yanı sıra diğer bölümler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma |
4 |
|
13 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık sorun ve konuları belirleme ve analiz edebilme, öneriler geliştirebilme |
4 |
|
14 |
Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini iyi anlamış olma ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarım becerisi |
0 |
|
15 |
Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyan ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanma ve değerlendirme bilgisine sahip olma |
5 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|