|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Automotive Engineering Laboratory |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN314 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Deney yapabilme, veri toplayabilme yeteneği, takım çalışmasına uyum sağlayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Deney yaparak öğrenme alışkanlığı kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Otomotiv yakıtları, yakıt pilleri, içten yanmalı motorlar ve otomotiv teknolojileri hakkında deneyler. Deney düzenekleri kullanarak çeşitli faktörlerin otomotiv mühendisliğindeki öneminin araştırılması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Oryantasyon |
Deney föyü |
Sözlü Sunum |
|
2 |
Oryantasyon |
Deney föyü |
Sözlü Sunum |
|
3 |
Otomotiv yakıtları laboratuvarı
(Parlama noktası, yoğunluk vizkozite tayini) |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
4 |
Otomotiv yakıtları laboratuvarı
(soğuk akış özelliği tayini) |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
5 |
Otomotiv yakıtları laboratuvarı
(kükürt miktarı, buhar basıncı tayini) |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
6 |
Yakıt pili deneyi |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
7 |
Dizel motor deneyi |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
8 |
Benzinli motor deneyi |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
9 |
Isı pompası deneyi |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
10 |
Isıtma, soğutma, iklimlendirme deneyi |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
11 |
Çentik darbe testi deneyi |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
12 |
Sertlik testi deneyi |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
13 |
Çekme testi deneyi |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
14 |
Kaldırma ve sürükleme kuvveti belirleme deneyleri |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
15 |
Otomatik kontrol deneyi |
Deney föyü |
Sözlü Sunum
Deney Yapma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili deneylerle ilgili föyler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
4 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
5 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
4 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|