Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Design Optimization

Dersin Kodu : AEN312

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dizayn optimizasyonu ve ekonomik yararlarının öğretilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı temel dizayn optimizasyonu, yüksek mukavemetli tasarım ve Taguchi yöntemi uygulamalarını ve ekonomik yararlarını açıklamaktır. Ayrıca öğrencileri bu yöntemleri ürün ve üretim kalitesinin arttırmasına yönelik kullanımına teşvik etmektir.

Dersin İçeriği : Optimizasyona giriş, tek değişkenli fonksiyonlar, Çok değişkenli fonksiyonlar. Lineer programlama. Sınırlandırılmış optimizasyon kriterleri. Dönüşüm yöntemleri. Doğrudan . Kısıtlı sorunlarının kaynaklarının için linerizasyon yöntemleri. Linearizasyona dayalı doğrudan üretim yöntemleri. Sınırlanmış sorunlar için ikinci dereceden yaklaşım yöntemleri. Optimization çalışmaları stratejileri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Optimizasyona giriş, Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
2 Tek değişkenli fonksiyonlar Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
3 Çok değişkenli fonksiyonlar Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
4 Lineer programlam Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
5 Kısıtlı sorunlarının kaynaklarının için linerizasyon yöntemleri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
6 Sınırlandırılmış optimizasyon kriterleri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
7 Dönüşüm yöntemleri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
8 Ara sınav
9 Dönüşüm yöntemleri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
10 Sınırlanmış sorunlar için ikinci dereceden yaklaşım yöntemleri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
11 Sınırlanmış sorunlar için ikinci dereceden yaklaşım yöntemleri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
12 Optimization çalışmaları stratejileri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
13 Optimization çalışmaları stratejileri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
14 Doğrudan linearizasyona dayalı doğrudan üretim yöntemleri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
15 Doğrudan linearizasyona dayalı doğrudan üretim yöntemleri Kitap ve sunumlar Sunularla ders anlatımı
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Optimization for Engineering Design, Kalyanmoy Deb, 2005
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 10 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 4
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 5
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 3
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 108
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.32
Dersin AKTS Kredisi: 4