|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Automotive Fuels And Lubricants |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN306 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA ÖZCANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yakıtlar ve yağlayıcıların temel özellikleri Yakıt ve yağlayıcıların otomotiv sektöründe uygulama alanları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yakıtlar ve yağlayıcıların temel özelliklerini ve kullanım alanlarını öğrenme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Petrol yağı arıtma süreçlerine genel bakış. Sıvılaştırılımış petrol gazı. Otomotiv dizel, benzin ve oksitlenmiş yakıt karışımları. Biyoyakıtlar. Otomotiv uygulamaları için yağlayıcı yağları. Yağlayıcı gresler. Statik petrol ölçümü, uçuculuk, ementel analiz, yakıt yanma karakteristikleri, oksidasyon, korozyon ve viskozite. Yağlama ve aşınma. İstatiksel kalite güvencesi test prosedürleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Petrol yağı arıtma süreçlerine genel bakış. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
2 |
Sıvılaştırılımış petrol gazı. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
3 |
Otomotiv dizel, benzin ve oksitlenmiş yakıt karışımları. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
4 |
Biyoyakıtlar. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
5 |
Otomotiv uygulamaları için yağlayıcı yağları. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
6 |
Yağlayıcı gresler. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
7 |
Vize |
|
Yazılı sınav |
|
8 |
Statik petrol ölçümü, uçuculuk, elementel analiz, yakıt yanma karakteristikleri, oksidasyon, korozyon ve viskozite. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
9 |
Yağlama ve aşınma. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
10 |
İstatiksel kalite güvencesi test prosedürleri. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
11 |
Yakıt olarak hidrojen. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
12 |
Yakıt hücreleri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
13 |
Yakıt hücrelerinin avantaj ve dezavantajları |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
14 |
Yakıt hücresi türleri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
15 |
Konuların genel tekrarı |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fuels and Lubricants Handbook: George E. Totten,Steven R. Westbrook,Rajesh J. Shah.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
2 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|