|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Vehicle Technology |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Taşıtların temel elemanları olan aktarma organları, direksiyon sistemi, süspansiyon sistemi, fren sistemi, tekerler, klima v.b. gibi sistemleri ile bu sistemlerin çalışma prensipleri ve görevleri öğretilecek, bu sistemlerin temel dizayn yöntemlerinin kavranması sağlanacaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Taşıtların temel elemanları olan aktarma organları, direksiyon sistemi, süspansiyon sistemi, fren sistemi, tekerler, klima v.b. gibi sistemlerin öğretilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Manşonlar, manuel şanzıman, tork dönüştürücüler, yarı-otomatik ve otomatik şanzıman, Pervane milleri, son sürücüler ve arka akslar. Dört çekişli sistemler. Lastikler, jantlar ve tekerlek göbeği. Süspansiyon sistemleri. Direksiyon sistemi. Hidrolik fren sistemleri. Hava ve dayanıklılık fren sistemleri. Anti-lock fren ve çekiş kontrol. Araç yapısı ve aerodinamik. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Taşıt sistematikleri ve araç gövdesi |
Ders notlarının 1-30. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
2 |
Araç gövdesi |
Ders notlarının 1-30. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
3 |
Aktarma Organları |
Ders notlarının 31-57. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
4 |
Aktarma Organları |
Ders notlarının 31-57. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
5 |
Direksiyon sistemleri |
Ders notlarının 58-65. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
6 |
Süspansiyon sistemleri |
Ders notlarının 66-80. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
7 |
Fren sistemleri |
Ders notlarının 81-157. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
8 |
Fren sistemleri |
Ders notlarının 81-157. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
9 |
Ara Sınav |
Ders notlarının 157. sayfasının sonuna kadarki bilgiler
|
Yazılı sınav
|
|
10 |
Tekerlekler ve Lastikler |
Ders notlarının 158-175. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
11 |
ESP |
Ders notlarının 176-192. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
12 |
Güvenlik sistemleri |
Ders notlarının 193-204. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
13 |
Klima sistemleri, Canbus ve taşıt bilgilendirme sistemleri |
Ders notlarının 205-216. sayfaları
|
sözlü anlatım |
|
14 |
Ödevlerin tartışılması |
Hazırlanan ev ödevlerinin tartışılması
|
sözlü anlatım |
|
15 |
Ödevlerin tartışılması |
Hazırlanan ev ödevlerinin tartışılması
|
sözlü anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notlarının 216. sayfasının sonuna kadarki bilgiler
|
Yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dijital ortamda öğrencilere verilen ders notu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
4 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|