|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heat Transfer |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN212 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALPER YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilere ısı transferi ile ilgili problemlerin mühendislik yaklaşımıyla çözebilmeleri yetisinin kazandırılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri ısı transferi problemleri ile ilgili temel mühendislik çözümlemeleri yapabilmelerini sağlamak. Isıl cihazların tasarımında karşılaşılacak problemleri formüle edebilmelerini ve ısı transferi gerçekleşen gereçleri tasarlayabilmeleri için gerekli temel kuramları öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1D ve 2D kararlı halde iletim. Geçiş iletimi: Birleşik kapasitör analizi, çok boyutlu etkileri. Konveksiyon: ısıl sınır tabakası, sınır tabaka benzerlik ve Reynolds benzetimi. Dış akımlarda ısı transferi: çapraz akışlı, küre, silindir düz plaka,. İç akış: hidrodinamik ve termal hususlar, konveksiyon korelasyonu. Doğal taşınım. Radyasyon ısı transferi. Isı değiştirici tasarımı. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders kitabı Bölüm 1 |
Temel tanımlar |
|
2 |
Isı transferinde diferansiyel denklemler |
Ders kitabı Bölüm 2 |
Örneklerle açıklamalar |
|
3 |
Fourier kanunu, Sınır şartları |
Ders kitabı Bölüm 2 |
Örneklerle açıklamalar |
|
4 |
Kararlı durumda iletimle ısı transferi |
Ders kitabı Bölüm 1 |
Temel tanımlar |
|
5 |
Düz duvarlarda iletimle ısı transferi |
Ders kitabı Bölüm 3 |
Örneklerle açıklamalar |
|
6 |
Toplam ısı transfer katsayısı |
Ders kitabı Bölüm 3 |
Örneklerle açıklamalar |
|
7 |
kanatlarda ısı transferi |
Ders kitabı Bölüm 4 |
Örneklerle açıklamalar |
|
8 |
kanatlarda diferansiyel denklemler |
Ders kitabı Bölüm 4 |
Örneklerle açıklamalar |
|
9 |
Ara sınav |
|
|
|
10 |
Karasız hal iletimle ısı transferi |
Ders kitabı Bölüm 4 |
Örneklerle açıklamalar |
|
11 |
Analitik hesaplama metodları |
Ders kitabı Bölüm 6 |
Temel tanımlar |
|
12 |
açık kanallarda zorlanmış taşınım |
Ders kitabı Bölüm 8 |
Örneklerle açıklamalar |
|
13 |
yüzeler üzerinde serbest ve zorlanmış taşınım |
Ders kitabı Bölüm 9 |
Örneklerle açıklamalar |
|
14 |
Işınım ve ısıl değiştiriciler |
Ders kitabı Bölüm 10 - 14 |
Örneklerle açıklamalar |
|
15 |
Özet |
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Isı Transferi I - II, Alper YILMAZ
Isı Transferi, Yunus Çengel
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
1 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
1 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|