|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fluid Mechanics |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN AKILLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akışkanlar mekaniğinin temel kavramlarını anlayabilme Doğruluk, hassasiyet ve mühendislik hesaplarında boyut uyumunun önemini kavrama Durgun bir akışkan içerisindeki basıç değişimini belirleyebilme Durgun haldeki bir akışkan tarafından düz ve eğrisel yüzeyler üzerine uygulanan kuvvetleri hesaplayabilme Reynolds Transport denkleminin önemini kavrayabilme Kütle, Momentum ve Enerji korunumu kanunlarını kavrayıp mühendislikte karşılaşılan problemlere uygulayabilme Akım fonksiyonu, çevrinti ve dönümsüzlük gibi kavramları fiziksel ve matematiksel olarak ifade edebilme Bernoulli denklemini fiziksel ve matematiksel olarak anlayabilme ve uygulama koşullarını kavrayarak mühendislik problemlerine uygulayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini ve denklemlerini öğretmek; Gerçek hayattan çok sayıda ve farklı mühendislik örnekleri sunarak, öğrencilere mühendislik uygulamalarında akışkanlar mekaniğinin nasıl uygulandığını göstermek; Fizik üzerine ağırlık vererek ve akış fiziğini desteklemek üzere ilgili şekiller ve görsel dökümanlar sunarak akışkanlar mekaniğinde kapsamlı anlama yetisi geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Kavramlara Giriş, Akışkanların Özellikleri, Basınç ve Akışkan Statiği, Akış Kinematiği, Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri, Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi, |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlara Giriş
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
2 |
Temel Kavramlara Giriş
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
3 |
Akışkanların Özellikleri
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
4 |
Akışkanların Özellikleri
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
5 |
Basınç ve Akışkan Statiği |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
6 |
Basınç ve Akışkan Statiği |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
7 |
Akışkan Kinematiği |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
8 |
Akışkan Kinematiği |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
9 |
Ara sınav |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
10 |
Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
11 |
Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
12 |
Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
13 |
Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
14 |
Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
15 |
Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akışkanlar Mekaniği, Temelleri ve Uygulamaları, Yazarlar:Yunus A. Çengel ve John M. Cimbala, Çeviri Editörü:Tahsin Engin, Çeviri Editörü Yardımcıları Yardımcıları:Halil Rıdavan Öz, Hasan Küçük, Şevki Çeşmeci, Basım Evi:İzmir Güve Kitabevi. Birinci Baskı, 2008
Akışkanlar Mekaniği, Yazar: Frank M. White, Çevirenler:Kadir Kırkköprü ve Erkan Ayder, Dödüncü Basımdan Çeviri, 2004
Akışkanlar Mekaniğine Giriş, Yazarlar: Donald F. Young, Bruce R. Munson, Theodore H. Okiishi, Wade W. Huebsch, Çevirenler: Nuri Yücel, Haşmet Türkoğlu ve Zekeriya Altaç, Nureddin Dinler, Basımevi: Nobel Akademik yayıncılık Eğitim Danışmanlık TİC. LTD. ŞTİ, Beşinci Basımdan Çeviri, 2013
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
5 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
5 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
1 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 110 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|