|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Material Technology Iı (Composite Materials) |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN208 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hafif ve yüksek mukavemetleri nedeniyle günümüzde kullanım alanı gittikçe artan
kompozit malzemelerin , mühendislik tasarımlarında kullanımı için seçim
kriterlerinin belirlenmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mekanik özellikleri diğerlerine göre farklı olan kompozit malzemelerin incelenmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kompozit Malzemeler,Tanımı ve Önemi,Sınıflandırılması,Takviye Malzemeleri ve
Matris Malzemeleri,Takviye Malzemeleri-Matris Arayüzeyi İlişkisi ve
Önemi,Arayüzey Etkileşimi,Diğer Malzemelerle Karşılaştırılması,Metal Matrisli
Kompozit Malzemelerin Üretimi,Özellikleri ve Kullanım Alanları,Plastik Matrisli
Kompozit MalzemelerinÜretimi,Özellikleri ve Kullanım Alanları,Seramik Matrisli
Kompozit Malzemelerin Üretimi,Özellikleri ve Kullanım Alanları,Kompozit
Malzemelerin Korozyon Davranışı ve Muayene Yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kompozit Malzemeler,Tanımı ve Önemi,Sınıflandırılması, |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
2 |
Kompozit Malzemeler,Tanımı ve Önemi,Sınıflandırılması, |
Kitap ve ders notları |
Deneysel çalışma |
|
3 |
Takviye Malzemeleri ve
Matris Malzemeleri, |
Kitap ve ders notları |
Deneysel çalışma |
|
4 |
Takviye Malzemeleri ve
Matris Malzemeleri, |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
5 |
Takviye Malzemeleri ve
Matris Malzemeleri, |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
6 |
Takviye Malzemeleri-Matris Arayüzeyi İlişkisi ve Önemi |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
7 |
Takviye Malzemeleri-Matris Arayüzeyi İlişkisi ve Önemi |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
8 |
Takviye Malzemeleri-Matris Arayüzeyi İlişkisi ve Önemi |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
9 |
Ara sınav |
|
|
|
10 |
Diğer Malzemelerle Karşılaştırılması |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
11 |
Metal Matrisli Kompozit Malzemelerin Üretimi,Özellikleri ve Kullanım Alanları |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
12 |
Metal Matrisli Kompozit Malzemelerin Üretimi,Özellikleri ve Kullanım Alanları |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
13 |
Metal Matrisli Kompozit Malzemelerin Üretimi,Özellikleri ve Kullanım Alanları |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
14 |
Plastik Matrisli Kompozit MalzemelerinÜretimi |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
15 |
Plastik Matrisli Kompozit MalzemelerinÜretimi |
Kitap ve ders notları |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gibson,R.F.,‘’Principles of Composite Material Mechanics’’,2007.
Chawla,K,.’Composite Materials Science and Engineering’’,1998.
Matthews,F.L.,Rawlings,’’Composite Materials Engineering and Science’’,1994
Vigo,T.,Kinzing.B,,’’Composite Applications:The Role of Matrix,Fiber and
Interface’’.1992
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
4 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
3 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
4 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|