Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Strength Of Materials

Dersin Kodu : AEN204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gerilme ve şekil değiştirme kavramları
Eksenel yük
Burulma ve eğilme analizleri
Kesme kuvveti
Emniyetli tasarım için kırılma kriterleri

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere katı cisimlerin temel mukavemet kavramlarını tanıtmak ve basit yapı elemanlarının, değişik yükler altında, mukavemet hesaplarının yapılmasına yönelik basit analitik yöntemleri göstermek.

Dersin İçeriği : Temel mukavemet kavramları: Gerilme ve Gerinim. Çubukların tarifi ve mukavemet analizlerinin yapılması. Eksenel yükleme, burulma ve eğilme altında mukavemet analizleri. Tasarım kriterleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gerilme. Gerilme türleri. Emniyet faktörü. Ders notları Derste anlatım.
2 Şekil değiştirme. Poisson oranı. Hooke kanunu. Ders notları Derste anlatım.
3 Gerilme yığılması. Plastik deformasyon. Ders notları Derste anlatım.
4 Burulma. Tansmisyon şaftı tasarımı. Ders notları Derste anlatım.
5 Düzlem kesitlerin atalet momenti hesaplamaları. Ders notları Derste anlatım.
6 Basit eğilme. Egilme altında gerilme yığılması. Ders notları Derste anlatım.
7 Eğik eğilme. Genel eksantrik yükleme hali. Ders notları Derste anlatım.
8 Kesme kuvveti (V) ve moment (M) diyagramları. Ders notları Derste anlatım.
9 Arasınav Yazılı sınav
10 Prizmatik kirişlerin eğilmeye göre tasarımı. Ders notları Derste anlatım.
11 Kirişlerde kayma gerilmesi. Ders notları Derste anlatım.
12 Gerilme transformasyounu. Mohr dairesi. Ders notları Derste anlatım.
13 Akma kriterleri ve tasarım uygulamaları. Ders notları Derste anlatım.
14 Basınçlı kaplar. Ders notları Derste anlatım.
15 Mühendislik Uygulamaları Ders notları Derste anlatım.
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Notu
 Beer, Johnston and DeWolf, Mechanics of Materials, McGraw-Hill, 2006
 Hibbeler, Mechanics of Materials, Prentice Hall, 2008
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 5
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 5
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 1
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 2
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 1
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 3 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4