|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Noise And Vibrations |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HAKANYAVUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gürültü ve titreşim analizi Gürültü ve titreşim analizi için mekanik sistemlerin modellenmesi Titreşim algılama, aktif ve pasif titreşim kontrolü Sönümsüz ve sönümlü titreşim Basit harmonik hareket Titreşim frekansı ve titreşimin periyot enerjisi Titreşim modları, titreşimin sınıflandırılması Titreşim analiz prosedürleri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gürültü ve titreşim analizi, titreşim algılama ve aktif ve pasif titreşim kontrolü, sönümlü ve sönümsüz titreşim, Basit harmonik hareket, Titreşim frekans ve sönümlü için mekanik sistemlerin modellenmesi, titreşim frekansı ve periyot enerjisi, titreşim modları, titreşim, titreşim analiz işlemleri sınıflandırılması konularında bilgi kazanımı sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Gürültü ve titreşim analizi, titreşim algılama ve aktif ve pasif titreşim kontrolü, sönümlü ve sönümsüz titreşim, Basit harmonik hareket, Titreşim frekans ve sönümlü için mekanik sistemlerin modellenmesi, titreşim frekansı ve periyot enerjisi, titreşim modları, titreşim, titreşim analiz işlemleri sınıflandırılması |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gürültü nedir?Titreşim nedir?Gürültü ve titreşim arasındaki ilişki nedir? Neden titreşim üzerine çalışmalar yapılmaktadır? |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
2 |
Titreşimin sınıflandırılması, titreşim analiz prosedürleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
3 |
Basit harmonik hareker, titreşim frekansı ve periyodu |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
4 |
Tİtreşim enerjisi, titreşim modları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
5 |
Basit kütle, yay ve sönümleme elemanları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
6 |
Sönümsüz sistemlerin titreşim analizi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
7 |
Sönümlü sistemlerin titreşim analizi: aşırı sönümlü, kritik sönümlü ve düşük sönümlü |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Aktif ve pasif titreşim kontrolü, titreşim algılama |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
10 |
Titreşim analizi tabanlı modelleme metotları ve simulink modelleme |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
11 |
2 ve çok serbestlik dereceli sistemlerin modellenmesi ve analizi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
12 |
Titreşim kontrolü ve tasarımı, titreşim sönümleyiciler |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
13 |
Titreşim ölçümü, taşıt gürültü düzenlemeleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
14 |
Titreşim aktarımı ve yalıtımının analizi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
15 |
Titreşime insan tepkisi, titreşim algısı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunumlar ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1) Ders notları
2) Brandt, A., "Noise and Vibration Analysis: Signal Analysis and Experimental Procedures ", Wiley, 2011.
3) Rao, S.S., "Mechanical Vibrations", Prentice Hall, 2011.
4) Beranek, L.L., "Noise and Vibration Control", 1988.
5) Irwin, J.D., "Industrial Noise and Vibration Control" 1979.
6) Inman, D.J., "Engineering Vibration", 2010.
7) Meirovitch, L., "Fundamentals of Vibrations", Waveland Press, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
5 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
1 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
4 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|