|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Numerical Analysis |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN112 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BEYTULLAH TEMEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1)Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; sayısal yöntemlerin temel mantığını tanımlayabilecektir, 2) elde edilen bilgi ile mühendislik problemi çözebilme yeteneği gösterebilecektir, 3) özel bir problem durumunun çözümü için gereken uygun sayısal yöntemi seçebilecek ve uygulayabilecektir, 4) lineer denklem takımlarını analiz edebilecektir, 5) sayısal türev ve sayısal integrali hesaplayabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sayısal yöntemlerin dili, mantığı ve mühendislik biliminde matematiksel işlemlerinin tanıtılması, birçok bilim, endüstri ve mühendislik problemine sayısal yöntemlerin uygulamasının sağlanması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayısal yöntemlere giriş; Sayısal analizde hata kavramı; Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri; Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri; Özdeğer problemlerinin çözüm yöntemleri; Yaklaşık metodlar; interpolasyon; Sayısal integral; Sayısal Türev |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Sayısal Analizde Hata Kavramı |
Ders Notları |
1. Sunu kullanılarak açıklama |
|
2 |
Lineer olmayan denklem sistemi, Kök bulma |
Ders Notları |
2. Sunu kullanılarak açıklama |
|
3 |
İkiye Bölme Metodu, Newton Raphson Metodu |
Ders Notları |
3. Sunu kullanılarak açıklama |
|
4 |
Secant Metodu, Lineer denklem sistemlerinin çözümü, Direkt metodlar |
Ders Notları |
4. Sunu kullanılarak açıklama |
|
5 |
Gauss Eliminasyon metodu |
|
5. Sunu kullanılarak açıklama |
|
6 |
LU metodu |
Ders Notları |
6. Sunu kullanılarak açıklama |
|
7 |
Özdeğer Problemleri, Analitik metot ile çözüm |
Ders Notları |
7. Sunu kullanılarak açıklama |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
En büyük özdeğer için Kuvvet metodu,
En küçük özdeğerler için Kuvvet metodu |
Ders Notları |
8. Sunu kullanılarak açıklama |
|
10 |
Interpolasyon |
Ders Notları |
9. Sunu kullanılarak açıklama |
|
11 |
Interpolasyon Polinomları |
Ders Notları |
10. Sunu kullanılarak açıklama |
|
12 |
Sayısal İntegral, Trapez ve Simpson metodl |
Ders Notları |
11. Sunu kullanılarak açıklama |
|
13 |
Guss Quadrature formülleri |
Ders Notları |
12. Sunu kullanılarak açıklama |
|
14 |
Sayısal Türev |
Ders Notları |
13. Sunu kullanılarak açıklama |
|
15 |
Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri |
Ders Notları |
14. Sunu kullanılarak açıklama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Farklı kitaplardan derlenmiş ders notları (yayınlanmamış).
1) Numerical Method in Engineering - S.C. Chapra, R.P. Canale. James F. Epperson, 2001.
2) An Introduction to Numerical Methods and Analyses,, John Wiley and Sons, ISBN:0471316474.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
5 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
4 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
2 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
2 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
2 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|