Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Numerical Analysis

Dersin Kodu : AEN112

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. BEYTULLAH TEMEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1)Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; sayısal yöntemlerin temel mantığını tanımlayabilecektir,
2) elde edilen bilgi ile mühendislik problemi çözebilme yeteneği gösterebilecektir,
3) özel bir problem durumunun çözümü için gereken uygun sayısal yöntemi seçebilecek ve uygulayabilecektir,
4) lineer denklem takımlarını analiz edebilecektir,
5) sayısal türev ve sayısal integrali hesaplayabilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sayısal yöntemlerin dili, mantığı ve mühendislik biliminde matematiksel işlemlerinin tanıtılması, birçok bilim, endüstri ve mühendislik problemine sayısal yöntemlerin uygulamasının sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Sayısal yöntemlere giriş; Sayısal analizde hata kavramı; Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri; Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri; Özdeğer problemlerinin çözüm yöntemleri; Yaklaşık metodlar; interpolasyon; Sayısal integral; Sayısal Türev

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Sayısal Analizde Hata Kavramı Ders Notları 1. Sunu kullanılarak açıklama
2 Lineer olmayan denklem sistemi, Kök bulma Ders Notları 2. Sunu kullanılarak açıklama
3 İkiye Bölme Metodu, Newton Raphson Metodu Ders Notları 3. Sunu kullanılarak açıklama
4 Secant Metodu, Lineer denklem sistemlerinin çözümü, Direkt metodlar Ders Notları 4. Sunu kullanılarak açıklama
5 Gauss Eliminasyon metodu 5. Sunu kullanılarak açıklama
6 LU metodu Ders Notları 6. Sunu kullanılarak açıklama
7 Özdeğer Problemleri, Analitik metot ile çözüm Ders Notları 7. Sunu kullanılarak açıklama
8 Ara Sınav
9 En büyük özdeğer için Kuvvet metodu, En küçük özdeğerler için Kuvvet metodu Ders Notları 8. Sunu kullanılarak açıklama
10 Interpolasyon Ders Notları 9. Sunu kullanılarak açıklama
11 Interpolasyon Polinomları Ders Notları 10. Sunu kullanılarak açıklama
12 Sayısal İntegral, Trapez ve Simpson metodl Ders Notları 11. Sunu kullanılarak açıklama
13 Guss Quadrature formülleri Ders Notları 12. Sunu kullanılarak açıklama
14 Sayısal Türev Ders Notları 13. Sunu kullanılarak açıklama
15 Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri Ders Notları 14. Sunu kullanılarak açıklama
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Farklı kitaplardan derlenmiş ders notları (yayınlanmamış). 1) Numerical Method in Engineering - S.C. Chapra, R.P. Canale. James F. Epperson, 2001. 2) An Introduction to Numerical Methods and Analyses,, John Wiley and Sons, ISBN:0471316474.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 5
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 5
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 4
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 2
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4