Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Computer Aided Technical Drawing (Cad) Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HAKANYAVUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Katıların 3B modellenmesi Katı modelleme tekniklerinin formları Nokta ve çerçeve bazlı modelleme teknikleri Koordinatlar ve referans yüzey tanımları AutoCAD komutlarının kullanımı Katı İşlemler Montaj işlemleri Derleme, dışarıya çıkarma işlemleri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere teknik çizim konularında bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Katıların 3B modellenmesi, Katı modelleme, Katı modelleme teknikleri. nokta ve çerçeve tabanlı modelleme teknikleri.koordinat ve referans yüzey tanımları. AutoCAD komutlarının kullanımı , katı işlem, montaj işlemleri, Derleme ve dışarıya çıkarma işlemleri, |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Labaratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Modellemeye giriş |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
2 |
Katıların 3B modellenmesi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
3 |
Katı modelleme tekniklerinin formları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
4 |
Nokta ve çerçeve bazlı modelleme teknikleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
5 |
Koordinatlar ve referans yüzey tanımları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
6 |
AutoCAD komutlarının kullanımı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
7 |
Katı dizayn komutları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders notları ve referans kitaplar |
Pratik Sınav |
|
9 |
Katı kurgulama komutları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
10 |
Katı işlemler |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
11 |
Bir motor parçasının katı modelinin geliştirilmesi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
12 |
Montaj işlemleri |
Lecture notes and reference books |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
13 |
Montaj işlemlerine örnekleri |
Lecture notes and reference books |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
14 |
Montaj işlemlerine örnekleri |
Lecture notes and reference books |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
15 |
Derleme, dışarıya çıkarma işlemlerine örnekler |
Lecture notes and reference books |
Sunum, Tartışma ve atölye çalışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Lecture notes and reference books |
Pratik Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
5 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
0 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
1 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|