|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Engineering Mechanics I (Statics) |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BEYTULLAH TEMEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulayabilme yeteneği kazanacaktır, 2) kuvvetlerin etkisindeki rijit cisimlerin serbest cisim diyagramlarını çizebilecek ve analiz edebilecektir, 3) herhangi bir kuvvet sisteminin etkisindeki rijit cisimlerin dengesini analiz edebilecektir, 4) kafes sistemleri analiz edebilecektir, 5) kuvvetler etkisindeki kirişlere ait iç kuvvetleri hesaplayabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Statik dersi öğrencilere; vektör cebri, bir maddesel noktanın ve rijit bir cismin dengesini (düzlemde ve uzayda), bileşke kuvvet ve kuvvet bileşenlerini, kuvvet ve momentin tanımı, kafes sistemleri ve iç kuvvetleri öğretmeyi amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Statiğin temel ilkeleri, kuvvet vektörleri, bileşen ve bileşke kuvvet, moment ve kuvvet çiftleri, statik denge, eşdeğer kuvvet sistemleri, serbest cisim diyagramı, iki ve üç boyutlu denge, kafes sistemler ve iç kuvvetler. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Prensipler |
Ders Notu |
1. Sunu kullanılarak açıklama |
|
2 |
Kuvvet Vektörleri |
Ders Notu |
2. Sunu kullanılarak açıklama |
|
3 |
Kuvvet Vektörleri |
Ders Notu |
3. Sunu kullanılarak açıklama |
|
4 |
Parçacık Dengesi |
Ders Notu |
4. Sunu kullanılarak açıklama |
|
5 |
Parçacık Dengesi |
Ders Notu |
5. Sunu kullanılarak açıklama |
|
6 |
Kuvvet Sistem Bileşkeleri |
Ders Notu |
6. Sunu kullanılarak açıklama |
|
7 |
Kuvvet Sistem Bileşkeleri |
Ders Notu |
7. Sunu kullanılarak açıklama |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Rijit Cismin Dengesi |
Ders Notu |
8. Sunu kullanılarak açıklama |
|
10 |
Rijit Cismin Dengesi |
Ders Notu |
9. Sunu kullanılarak açıklama |
|
11 |
Kafes Sistemler |
Ders Notu |
10. Sunu kullanılarak açıklama |
|
12 |
Kafes Sistemler |
Ders Notu |
11. Sunu kullanılarak açıklama |
|
13 |
İç Kuvvetler |
Ders Notu |
12. Sunu kullanılarak açıklama |
|
14 |
İç Kuvvetler |
Ders Notu |
13. Sunu kullanılarak açıklama |
|
15 |
İç Kuvvetler |
Ders Notu |
13. Sunu kullanılarak açıklama |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1) Mühendislik Mekaniği- Statik, R. C. Hibbeler, Literatür yayıncılık, 2007.
2) STATİK, Prof.Dr. M.H. OMURTAG, Beta Yayınevi, 2003.
3) STATİK, Prof.Dr. M. BAKİOĞLU, Birsen Yayınevi, 2006.
4) STATİK, Prof.Dr. F.P. BEER and E.R. JOHNSON, Birsen Yayınevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
5 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
5 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
1 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|