Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engineering Mechanics I (Statics)

Dersin Kodu : AEN106

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. BEYTULLAH TEMEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulayabilme yeteneği kazanacaktır,
2) kuvvetlerin etkisindeki rijit cisimlerin serbest cisim diyagramlarını çizebilecek ve analiz edebilecektir,
3) herhangi bir kuvvet sisteminin etkisindeki rijit cisimlerin dengesini analiz edebilecektir,
4) kafes sistemleri analiz edebilecektir,
5) kuvvetler etkisindeki kirişlere ait iç kuvvetleri hesaplayabilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Statik dersi öğrencilere; vektör cebri, bir maddesel noktanın ve rijit bir cismin dengesini (düzlemde ve uzayda), bileşke kuvvet ve kuvvet bileşenlerini, kuvvet ve momentin tanımı, kafes sistemleri ve iç kuvvetleri öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği : Statiğin temel ilkeleri, kuvvet vektörleri, bileşen ve bileşke kuvvet, moment ve kuvvet çiftleri, statik denge, eşdeğer kuvvet sistemleri, serbest cisim diyagramı, iki ve üç boyutlu denge, kafes sistemler ve iç kuvvetler.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel Prensipler Ders Notu 1. Sunu kullanılarak açıklama
2 Kuvvet Vektörleri Ders Notu 2. Sunu kullanılarak açıklama
3 Kuvvet Vektörleri Ders Notu 3. Sunu kullanılarak açıklama
4 Parçacık Dengesi Ders Notu 4. Sunu kullanılarak açıklama
5 Parçacık Dengesi Ders Notu 5. Sunu kullanılarak açıklama
6 Kuvvet Sistem Bileşkeleri Ders Notu 6. Sunu kullanılarak açıklama
7 Kuvvet Sistem Bileşkeleri Ders Notu 7. Sunu kullanılarak açıklama
8 Ara sınav
9 Rijit Cismin Dengesi Ders Notu 8. Sunu kullanılarak açıklama
10 Rijit Cismin Dengesi Ders Notu 9. Sunu kullanılarak açıklama
11 Kafes Sistemler Ders Notu 10. Sunu kullanılarak açıklama
12 Kafes Sistemler Ders Notu 11. Sunu kullanılarak açıklama
13 İç Kuvvetler Ders Notu 12. Sunu kullanılarak açıklama
14 İç Kuvvetler Ders Notu 13. Sunu kullanılarak açıklama
15 İç Kuvvetler Ders Notu 13. Sunu kullanılarak açıklama
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1) Mühendislik Mekaniği- Statik, R. C. Hibbeler, Literatür yayıncılık, 2007. 2) STATİK, Prof.Dr. M.H. OMURTAG, Beta Yayınevi, 2003. 3) STATİK, Prof.Dr. M. BAKİOĞLU, Birsen Yayınevi, 2006. 4) STATİK, Prof.Dr. F.P. BEER and E.R. JOHNSON, Birsen Yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 5
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 5
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 5
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 2
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 1
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 3
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 2
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4