|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Engineering Mathematics Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmesi ve öğrencilerin analitik düşünme yetisini kazanmaları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Matematik ön bilgilerini hatırlatarak öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Diziler ve seriler. Dizilerde yakınsama, aritmetik ve geometrik diziler. Serilerde yakınsama ve ıraksama. Üstel seriler. Taylor ve MacLaurin serileri. Binom serileri. Fourier serileri ve uygulamaları. Karmaşık sayılar. Karmaşık sayılarda temel matematiksel kurallar. Vektör analizi. Eğriler ve yüzeyler. Çizgi integralleri, izgi integralleriyle iş hesabı. Skaler alanlarda gradyen hesabı. Iraksama ve vektör alanlarının rotasyoneli. Tekil çözümler. Birinci derece diferansiyel denklemler. Sabit katsayılı ikinci dereceden diferansiyel denklemler. Laplace dönüşümü. Diferansiyel denklemlerde üstel seri çözümleri. Kısmi diferansiyel denklemlere giriş. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Diziler ve seriler |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
2 |
Dizilerde yakınsama, aritmetik ve geometrik diziler |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
3 |
Serilerde yakınsama ve ıraksama |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
4 |
Üstel seriler |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
5 |
Taylor ve MacLaurin serileri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
6 |
Binom serileri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
7 |
Fourier serileri ve uygulamaları |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Karmaşık sayılar |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
10 |
Karmaşık sayılarda temel matematiksel kurallar |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
11 |
Vektör analizi |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
12 |
Eğriler ve yüzeyler |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
13 |
Çizgi integralleri, izgi integralleriyle iş hesabı |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
14 |
Birinci derece diferansiyel denklemler. Sabit katsayılı ikinci dereceden diferansiyel denklemler |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
15 |
Laplace dönüşümü. Diferansiyel denklemlerde üstel seri çözümleri. Kısmi diferansiyel denklemlere giriş. |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Calculus: William E. Boyce, Richard C. DePrima
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
4 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|