|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advanced Hydrogen and Fuel Cell Technology |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-518 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin dönem sonunda hidrojen üretim ve depolama yöntemlerini öğrenerek, hidrojen teknolojileri konusunda yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmaları.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Otomotiv Mühendisliği lisans öğrencilerine hidrojenin üretilmesi depolanması ve yakıt pilleri konularının müfredata uygun olarak verilmesi ve hidrojen ve yakıt pilleri konusunda bilgi ve becerilerinin kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yakıt Pili ve Hidrojen Teknolojisine Giriş,Hidrojen üretimi ve depolanması, PEM yakıt pilleri, Alkali yakıt pilleri, Direk Metanol yakıt pilleri, Fosforik asit yakıt pilleri, Eriyik karbonat yakıt pilleri, Katı oksit yakıt pilleri, Yakıt pilinin gücünün iletilmesi, Yakıt pili sistemleri analizi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Otomotiv Mühendisliği Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yakıt pili ve hidrojen teknolojisine giriş |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
2 |
Hidrojen üretimi |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
3 |
Hidrojen depolama |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
4 |
Verimlilik ve açık devre voltajı işlemsel yakıt pili voltajı |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
5 |
PEM yakıt pili |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
6 |
Alkali yakıt pili |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
7 |
Direk metanol yakıt pili |
LKitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Fosforik asit yakıt pili |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
10 |
Eriyik karbonat yakıt pili |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
11 |
Katı oksit yakıt pili |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
12 |
Kompresör, türbinler, ejektör, fanlar, üfleyiciler ve pompalar |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
13 |
Yakıt pili güç iletimi |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
14 |
Yakıt pili analizi |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
15 |
Problem çözümleri |
Kitap ve sunumlar |
Sunularla ders anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tomorrow´s Energy: Hydrogen, Fuel Cells, and the Prospects for a Cleaner Planet,Peter Hoffmann
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
4 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
4 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|